dinsdag 25 oktober 2011

Telenet en ik zijn de laatste weken geen al te beste vriendjes

Hieronder een kopietje van de klachtenmail die ik hen heb gestuurd; lees, lach en, vooral, huil.

Geachte,

de laatste weken hebben we enkele straffe zaken met jullie diensten meegemaakt waardoor we besloten hebben dat we onze contracten bij jullie wensen op te zeggen.

Zo veranderde mijn vriend vorig weekend het internetabonnement, waarvoor jullie 50€ administratiekosten wensen aan te rekenen. Vreemd, toen we ons abonnement upgraden was dit niet nodig. Op datzelfde moment ging ik in op de aanbieding die jullie mij zelf voorstelden: verleng je mobiel abonnement en krijg een gsm aan 1€. Mooie aanbieding, ik was direct verkocht.

Op 17/10 nam ik contact op met jullie klantendienst. Aangezien we die 50€ adminstratiekosten vorige keer niet moesten betalen, wilde ik wel eens horen of die kosten niet konden kwijtgescholden worden. Ik vertelde aan D, de telefoonjongen, dat ik ook op de aanbieding van de gsm was ingegaan. Hij zou de zaak intern bespreken en me woensdag 19/10 om 13.15u terug bellen. Leuk en ik had het gevoel dat als mijn vriend ook op de gsm-aanbieding zou ingaan, D er zou voor zorgen dat die 50€ niet betaald moesten worden. Ik heb D echter nooit meer aan de lijn gehad, kreeg op 21/10 ineens out of the blue en zonder verdere uitleg een mailtje dat mijn bestelling 200061632252 niet volledig verwerkt kon worden en vandaag kreeg ik de factuur met uiteraard 50€ administratiekosten aangerekend. Ook staat er ineens een nieuwe rubriek op mijn factuur: "webruimte": 41€. Waar komt dat weer vandaan?! Zoals jullie kunnen zien, heb ik geen website via jullie en heb ik die webruimte nog nooit gebruikt. Ik kwam er net achter dat je die webruimte krijgt bij een hoger abonnement maar het is mij een raadsel waarom dat niet aangepast wordt als je je abonnement terug verlaagd (ik gok op: het uitmelken van naïeve zieltjes). Ook kreeg ik vandaag een brief met een "unieke aanbieding": een gsm bij een contractverlenging. Zijn jullie met mij aan het lachen?!

Daarnaast zijn wij helemaal niet tevreden over het abonnement voor mobiele telefonie dat wij bij jullie hebben. Sinds we een nieuwe SIM-kaart hebben gekregen, hebben we vaker geen netwerk dan wel. Ik werk dicht bij de Nederlandse grens, wat er voor zorgt dat ik heel vaak geen netwerk heb of op een Nederlands netwerk zit, zoals vandaag al de hele dag het geval is (en dat ik bij mijn volgende aanrekening wel zal kunnen betalen). Als ik dan het netwerk van Mobistar wil kiezen (Telenet staat nooit bij de mogelijkheden), krijg ik vaak de mededeling "niet beschikbaar" of "niet mogelijk". Ook krijgen we beiden meer dan eens per week de mededeling "SIM vernieuwen" waarbij we weer eens een tijd zonder netwerk zitten. Navraag bij de klantendienst vorige maandag leerde me dat het aan de verouderde software van onze gsm zou liggen (mind you: die gsm's zijn nog geen 2jr oud en toen gekocht bij een actie van jullie). Een andere oplossing werd ons niet aangeboden en daarmee was de kous af. Ook MMS werkt al 2jr (sinds onze overstap naar jullie) niet; hiervoor hebben we al verschillende keren naar de klantendienst gebeld en al tientallen keren de instellingen geïnstalleerd, zonder enig resultaat.

U begrijpt, ons geduld is op. Ik ben momenteel druk aan het solliciteren en dankzij het falende gsmnetwerk heb ik al verschillende potentiële werkgevers met het schaamrood op de kaken moeten terugbellen omdat mijn netwerk tijdens het gesprek was weggevallen. Leuk is anders hoor.

Ik zou dan ook graag van u vernemen hoe ik mijn abonnement bij jullie kan opzeggen. Met mobiele telefonie zullen we tot eind december wachten maar televisie (digitaal + kabel) en internet wens ik zo snel mogelijk op te zeggen.

Mvg,


En dan heeft mijn Digibox het gisteren ook nog eens begeven, wat wil zeggen dat ik al die programma's die daar nog op staan, zal moeten opvragen en betalen als ik ze nog wil zien. Je hoort het al: To be continued...

Update: Twee dagen later kreeg ik telefoon: de aangerekende kosten zullen gecrediteerd worden. Aan de andere zaken kon de dame aan de telefoon niet helpen, maar dat hoeft ook niet meer, voor gsm stap ik over naar een andere provider.

4 opmerkingen:

Inge en Steffen zei

Oh my, dat is wel een verhaal zeg, en groot gelijk dat je de boel opzegt, je zou voor minder!

Wij hebben ondertussen al 9 jaar telenet (niet voor mobiele telefonie) en tot nu toe geen klachten, maar ja, het is overal wel iets.

Vorig weekend heb ik ook gebeld naar Telenet, voor mijn ouders. Zij kregen aanmaningsbrieven om internet te betalen, maar ze kregen de factuur niet. Dus 9 euro administratieve kosten... (btw, deze moet je echt nooooit betalen!!). Anyways, waren die facturen dus via email verstuurd, dit terwijl we een paar maand geleden hebben laten weten dat internet niet meer werkte, handig.. De 9 euro is 'kwijtgescholden', omdat de persoon aan de telefoon mij 'maar op mijn woord ging geloven ivm het niet werkende internet', uhm ja, op mijn woord. Whatever!
Dus ja, bij de ene problemen, bij de andere niet...
Succes met de overstap :D

Laura. zei

Heb er zelf ook al veel problemen met gehad :D

ik volg je , volg je me terug via GFC? X

jessy zei

I really like your blog it's really nice.

web design company in bangalore
web designing companies in bangalore
web development companies in bangalore
web design company bangalore
web designing company in bangalore

jessy zei

Cool Blog!!

Beats by dr dre
jbl headphones
harman kardon
house of marley