donderdag 25 augustus 2011

To Do Before I Die-list

Naar aanleiding van de 99 Things Tag (en ook wel een beetje gepikt van Belgisch topmodel Cesar Casier = hot stuff ladies!) leek het me wel eens leuk om een overzichtje te maken van de dingen die ik absoluut nog wil verwezenlijken in dit leven. Kwestie van doelen te stellen in dit leven. Dit zijn de dingen die me nu te binnen schieten, waarschijnlijk wordt het lijstje in de loop van de tijd nog wel wat uitgebreid:

- Roadtrip maken door USA
- De Grand Canyon zien
- Reizen naar Thailand, Dominicaanse Republiek, Curaçoa, Malediven, Austalië, Kroatië, Portugal, Sicilië, Italië, Vietnam, Argentinië, Cuba (ach, maak daar maar zowat de hele wereld van. Als het er warm is en er valt cultuur op te snuiven, dan wil ik er geweest zijn)
- Eilandhoppen in Griekenland (wilde ik een paar jaar geleden al doen maar Lief kreeg de kriebels bij het horen van dat plan)
- Barcelona, Madrid en Parijs nogmaals bezoeken
- Citytrippen in New York, Milaan, Rome en Venetië
- Spaans leren
- Alleen op reis gaan
- Als een local mijn vakantie in het buitenland doorbrengen, maakt niet uit in welk land
- Een boek publiceren (en dan niet in eigen beheer want dat vind ik niet tellen)
- Kerstmis in de zon vieren
- Nieuwjaar vieren op Times Square
- Carnaval vieren in Rio de Janeiro
- Naar het vliegveld trekken met een koffer en daar een vlucht kiezen
- Bungeejumpen
- Skydiven
- Een professionele fotoshoot doen met Lief en Baby
- Mijn ouders iets groots cadeau doen (hoewel ze volgens mij Baby al groots genoeg vinden)
- Een week internetloos doorbrengen
- Een job vinden die ik écht graag doe
- Raften
- Duiken
- Een cruise maken
- Surfen
- Een hechte vriendenkring uitbouwen (ik heb "losse" vrienden die elkaar niet kennen, zo'n vriendenkring van 10-15 mensen lijkt me wel leuk om te hebben)
- Een schrijfworkshop volgen

In de categorie "zo goed als onmogelijk":

- De lotto winnen
- Ontslag nemen voordat ik een andere job heb gevonden
- Van het schrijven leven
- Shoppen zonder limiet
- Een tijdloos designerkledingstuk kopen
- Een verblijf in het buitenland kopen
- In het buitenland gaan wonen
- Een jaar lang op wereldreis gaan
- Terug danslessen volgen (dit is zo goed als onmogelijk omdat er amper danslessen op degelijk niveau voor volwassenen bestaan. Moest je er toch weten in het Antwerpse, let me know!)
- Genoeg poezen in huis hebben om een asiel te kunnen beginnen
- Een gat in de markt vinden en er een blooming business van maken (zo inventief ben ik nu ook weer niet)

Het valt me op dat veel van mijn wensen te maken hebben met reizen. Ik vind reizen nu eenmaal een fascinerende bezigheid en wil niet wegkwijnen in mijn "eigen wereldje" maar nieuwe dingen en culturen leren kennen.

Om af te sluiten nog een geweldige quote: One day, your life will flash before your eyes. Make sure it's worth watching!

1 opmerking:

Noelle zei

Ik heb ook eens een bucketlist geprobeerd te maken maar ik faalde heel hard! Er zijn zoveel dingen die ik al gedaan heb. De hele wereld al over gereisd. Wat ik echt nog wil doen is remigreren naar Amerika als ik klaar ben met mijn studie, trouwen en kinderen krijgen :) Lekker huisje, boompje, beesje :D