vrijdag 12 augustus 2011

Tag: 99 Things

Ik doe eigenlijk nooit tags, gewoon omdat ik denk dat dat toch niemand interesseert maar deze vind ik wel een leuke manier om iets meer over mezelf te vertellen. Ik haalde hem bij Noelle. Here we go:

1. Je eigen blog gestart - Waar denk je dat je je momenteel bevindt?! Gestart eind 2007 en ondertussen nog een reis- en kralenblog geopend (die jammer genoeg stil liggen)
2. Onder de sterren geslapen - Op het balkon bij mijn ouders thuis, alweer ettelijke jaren geleden
3. In een band gespeeld - Ik zelf niet maar in de middelbare school vormden een stel vrienden een bandje en hebben ze een cd uitgebracht
4. Naar Hawaii geweest - Staat op de wishlist, samen met zowat alle andere (exotische) landen ter wereld
5. Een meteorietenregen gekeken
6. Meer dan je je kan veroorloven aan een goed doel gegeven
7. Naar Disneyland geweest - Rond mijn zestiende namen mijn ouders mij en mijn broer mee naar Florida waar we ook Disneyland bezochten
8. Een berg beklommen
9. Een bidsprinkhaan vastgehouden
10. Een solo gezongen - Elke avond in de auto maar je wil mij echt niet horen zingen!
11. Bungee gesprongen - Mijn moeder wilde me dit cadeau doen maar ik kreeg cold feet! Nog altijd wel op de wishlist
12. Parijs bezocht - Het begon met een schoolreis, die ik het jaar daarna nog eens over deed (moest mijn jaar overdoen), daarna heeft een vriendin er een jaar gewoond als au-pair en toen heb ik haar verschillende keren bezocht en een laatste keer enkele jaren geleden met mijn vriend. Paris, je t'adore!
13. Naar een onweersstorm gekeken - dat heeft iedereen wel eens gedaan, toch?!
14. Jezelf vanaf nul een kunst geleerd
15. Een kind geadopteerd
16. Voedselvergiftiging gehad
17. Bovenop het Vrijheidsbeeld gelopen
18. Je eigen groenten geteeld - Poging tot. In één van onze vorige appartementen had de voorgaande huurder tomaten, aardbeien en kruiden geplant. De tomaten en aardbeien hebben we nooit gezien, de kruiden deden het wel goed
19. De Mona Lisa gezien in Frankrijk - Tijdens voorgenoemde schoolreisje naar Parijs was het Louvre een vaste stop. Ik heb de Mona Lisa "gezien", vanachter de ruggen van tientallen toeschouwers en achter glas. Het schilderij is amper een paar tientallen centimeters groot en was wat mij betreft de grootste tegenvaller van Parijs.
20. Geslapen in een nachttrein - Onderweg naar Sankt Moritz waar ik samen met een vriend voor de mutualiteiten in een hotel ging werken.
21. Een kussengevecht gehad - Meer dan eens
22. Gelift
23. Jezelf ziek gemeld terwijl je niet ziek was - Niet echt, maar ik wacht ook niet totdat ik niet meer op mijn benen kan staan. Keelpijn en beetje watten in het hoofd volstaan voor mij om thuis te blijven
24. Een sneeuwfort gebouwd
25. Een lammetje vastgehouden
26. Ge-skinnydipt
27. Een marathon gelopen
28. In een gondel gevaren in Venetië
29. Een totale eclips gezien
30. Een zonsopgang of zonsondergang gekeken - Tijdens een kampeervakantie in Frankrijk (ben de naam van het gehucht kwijt) keken we regelmatig naar de zonsondergang
31. Een homerun geslagen
32. Op een cruise geweest
33. De Niagara Falls in het echt gezien
34. De geboorteplaats van je voorouders bezocht
35. Een Amish gemeente gezien
36. Jezelf een nieuwe taal geleerd - Ik heb op school vier talen geleerd maar dat telt niet zeker?!
37. Genoeg geld gehad om geheel tevreden te zijn
38. De toren van Pisa in het echt gezien
39. Gaan rotsklimmen
40. Michelangelo’s David gezien
41. Karaoke gezongen - Tot grote spijt van mijn gezelschap
42. Een geiser zien uitbarsten
43. Voor een vreemdeling een maaltijd betaald in een restaurant
44. Afrika bezocht
45. Op het strand gewandeld bij maanlicht - Meermaals tijdens vakanties
46. Met een ambulance vervoerd
47. Een portret laten schilderen van jezelf
48. Diepzee gevist
49. De Sixtijnse kapel in het echt gezien
50. Op de top van de Eiffel Toren geweest
51. Gedoken of gesnorkeld
52. In de regen gekust - Meermaals
53. In de modder gespeeld
54. Bij een drive-in bioscoop geweest
55. In een film gespeeld
56. De Chinese Muur bezocht
57. Een bedrijf gestart
58. Vechtsport les gevolgd - Een les zelfverdediging, niet dat ik er nog veel van weet
59. Rusland bezocht
60. Geserveerd aan thuis- en daklozen of minder bedeelden
61. Scoutingkoekjes verkocht - Ik wilde niet bij de jeugdbeweging en van deur-aan-deur-verkoop word ik misselijk
62. Op een walvistocht geweest (toeristisch)
63. Bloemen gekregen zonder reden
64. Bloed, plasma of bloedplaatjes gedoneerd
65. Wezen Skydiven
66. Een Nazi concentratiekamp bezocht
67. Een domiciliëring niet kunnen betalen door te laag saldo - Omdat ik net mijn financiën in de hand wil houden en constant wil weten hoe het er voor staat, weiger ik met domiciliëringen te werken
68. In een helikopter gevlogen
69. Een favoriet kinderspeeltje bewaard
70. Het Lincoln Memorial bezocht
71. Kaviaar gegeten
72. Een quilt gemaakt
73. In Times Square gestaan
74. Door de Everglades getoerd
75. Ontslagen bij je baan
76. Het wisselen van de wacht gezien in Londen
77. Een bot gebroken - Over een hek springen met plateauzolen aan was niet het beste idee ooit. Gevolg: enkel gebroken en gewrichtsband gescheurd
78. Passagier geweest op een motor
79. De Grand Canyon in het echt gezien
80. Een boek gepubliceerd - Ooit in dit leven...
81. Het Vaticaan bezocht
82. Een gloedje nieuwe auto gekocht - Vijf jaar geleden en twee jaar later knalde ik in mijn voorliggers achterste. Ben er nog altijd niet goed van. Auto leeft gelukkig nog, maar wel al drie jaar gehavend. Tot mijn grote verbazing raakte hij begin dit jaar zelfs zonder problemen door de keuring
83. In Jeruzalem gelopen
84. Je foto in een krant - Bij tips voor last-minute reizen. Ik vond het artikel vorig jaar met onze verhuis terug, zo grappig.
85. Een vreemdeling gekust op middernacht bij Nieuwjaar - Wat een mens al niet doet als de drank te rijkelijk gevloeid heeft
86. Het Witte Huis bezocht
87. Een dier gedood en bereid om te eten
88. De waterpokken gehad - Ik vermoed van wel
89. Iemands leven gered
90. In een jury gezeten
91. Een beroemd persoon ontmoet - Een jeugdvriendin is actrice en heel wat jeugdvrienden uit mijn geboorteplaats doen hun best om haar achterna te gaan. Verder heeft mijn vriend jaren op het Zuid in Antwerpen gewoond, de Delhaize daar is een speeltuin vol BV's
92. Deelgenomen aan een boekenclub - Ben ik te verlegen voor, wel ben ik lid van verschillende verhalensites waar we elkaars werk lezen en beoordelen
93. Een tattoo hebben - Tellen piercings? Ik heb er vier (gehad): navel, bovenrand oor, neus en bovenlip
94. Een baby gehad - Drieënhalve maand geleden, voor wie dat nog niet duidelijk was ;)
95. De Alamo (Texas) in het echt gezien
96. In het Groot Zoutmeer (Utah / Great Salt Lake) gezwommen
97. Betrokken geweest in een rechtszaak
98. Een GSM gehad - Verschillende, vanaf mijn 19de
99. Gestoken door een bij - Ik stond op het dakterras bij mijn ouders van een glas limonade te drinken en toen ik mijn armen naar beneden deed, voelde ik een steek in mijn oksel. De geplande BBQ op het dak heb ik moeten laten passeren, ik was de hele avond zo misselijk als een krab

22/99, dat kan beter. Er staan nog een paar dingen op die ik zeker eens wil doen maar ook dingen die me helemaal niet interesseren.

2 opmerkingen:

Noelle zei

Leuk om jouw antwoorden te lezen! Ik heb even zitten Googlen naar die Mona Lisa en verrek, het is echt een klein plaatje maar! Had echt verwacht dat het zeker een meter was ofzo, geen idee waarom we dat verwachten eigenlijk :O

LilKim8 zei

Mona Lisa is echt mini!Ik denk dat we een megaschilderij verwachten omdat het nu eenmaal een wereldberoemd kunstwerk is en die zijn altijd grandioos van afmeting ;)