donderdag 7 juli 2011

Trop is teveel en teveel is trop

17 weken bevallingsverlof. Dat was begin april mijn vooruitzicht en het klinkt velen als muziek in de oren. Nu ik al bijna 14 weken thuis zit, kan ik oprecht zeggen dat het teveel van het goede is.

Het was jullie misschien al opgevallen in de vorige post maar dat thuiszitten doet mij geen deugd. Ik word er gek van en een beetje triest, ik heb het gevoel dat mijn dagen bestaan uit de hongerigen voeden en stront opkuisen, letterlijk. Als baby niet huilt, staan de katten wel om aandacht te bedelen en als zij bediend zijn, is er nog altijd Lief die na een lange werkdag honger heeft en geen zin om de handen uit de mouwen te steken.

Nee, na drieënhalve maand is het wel duidelijk: ik ben geen huisvrouwmateriaal. Ik snak echt naar een werkdag. Even tussen die vier muren uit, weg van pampers en flesjes, geen stofzuiger of vod in mijn zicht en sociaal contact met meerderjarigen die geen familie van me zijn, even mijn persoonlijke ontplooiing voeden. Begrijp me niet verkeerd: ik kom heus wel buiten. Maar hoeveel keer kan je gaan shoppen zonder dat het gaat vervelen?! (In mijn geval, vier keer) Hoe vaak kan je je familie bezoeken zonder telkens dezelfde verhalen te vertellen?! (Zes keer) En bezoekende vrienden denken dat je het maar over één ding wil hebben: de baby. (Niet dus) 's Avonds weet ik amper een zinnig woord te zeggen tegen Lief, na tweeënhalve maand bespreek je niet meer elke vuile luier met elkaar.

Op de één of andere manier kijk ik dus uit naar begin augustus, wanneer ik terug dagelijks twee uur in mijn auto en negen uur achter een bureau mag vertoeven. Om dan na één week te klagen dat ik weer verlang naar die dagen dat ik thuis bij de baby zat. Want zo ben ik wel.

1 opmerking:

Noelle zei

Ik kan me voorstellen dat je er even moe van wordt. Mensen gaan je ineens behandelen alsof je een heel ander persoon bent geworden. Tuurlijk wil je het weleens over je baby hebben maar naast je zoon heb je nog steeds je andere interesses en ben je nog steeds een mens. Hoop dat de tijd gauw over is en je weer aan de slag kan met wat je wel leuk vindt!