dinsdag 26 juli 2011

Familie-uitbreiding

Een baby krijgen, betekende niet alleen dat Lief en ik ouders werden. Nee, het gaat veel verder: mijn ouders zijn grootouders geworden, mijn broer en zijn vrouw nonkel, peter en tante en Liefs zus tante en meter. Allemaal leuk en gezellig, ware het niet dat iedereen zowat direct zijn "rechten" begon op te eisen.

Zo was ik nog niet helemaal in het reine met mijn zwangerschap toen mijn moeder riep dat ze wel zou babysitten op haar vrije dag. En tijdens de vakanties. En als hij naar school gaat op woensdag (daar zal ze dan wel haar vrije dag voor verplaatsen). En tijdens haar jaarlijkse reis zou ze hem wel meenemen. En mijn vader kon ook nog op vrijdag want die ging ineens ook parttime werken. En als ze binnen drie jaar op pensioen gaat, wil ze hem nog veel vaker zien. Toen Lief op het lumineuze idee kwam dat we Baby op zondag al konden laten blijven slapen, werd dat geen "te overwegen optie" meer maar een vaststaand feit waar niet meer over nagedacht moet worden. Mijn moeder klonk zelfs teleurgesteld toen ik vorige week liet doorschemeren dat ik toch liever de lach van mijn kind zou willen zien op een maandagochtend.

Ook Liefs zus kan er wat van. Zo hoorde ik haar één van de eerste dagen zeggen: "Word maar snel groot zodat ik je een weekend mee naar huis kan nemen." Ze was daar zelfs heel specifiek in: op zijn tweede wil ze hem meenemen. Euhm... :-\

En daar houdt het niet op. Toen ik tegen mijn vader zei dat hij niet voor elke kir van Baby aan zijn park moet staan, kreeg ik een pruillip. Ik weet gewoon dat hij Baby een hele dag wil vasthouden als ik er niet bij ben; iets wat ik absoluut niet wil omdat 1) Baby zo geen broodnodige slaap krijgt en 2) ik geen kind wil dat constant aanhankelijk is. Toch kan hij het niet laten en zo zal ik wekelijks met een opgefokt kind naar huis kunnen want "ach wij zijn de grootouders, wij moeten hem verwennen".

Klopt maar wij zijn de ouders en het zal gaan zoals wij het willen of het zal niet gebeuren! :P

2 opmerkingen:

ioon zei

Ik ben bang voor de bemoeienis van schoonouders. Die totaal andere waarden hebben in het opvoeden dan ik... :x

Ik geniet trouwens wel van je stukjes. :D

LilKim8 zei

Ik ben voor die reden wel blij dat ik geen schoonouders heb. Ik zou het moeilijk hebben om hen de wet voor te schrijven, terwijl het wel je goed recht is.

Leuk, ik ben blij dat de stukjes bevallen!