dinsdag 14 juni 2011

The Insiders: Somatoline cosmetic (Intensief Afslankende nachtkuur)

Een kuur die je binnen twee weken tijdens de nacht twee centimeters zou afslanken? Toen The Insiders aankondigden dat ze een testpanel voor de Intensief Afslankende Nachtkuur van Somatoline cosmetic zochten, schreef ik me als de bliksem in. Ik wil nl. wel wat meer dan twee centimeter kwijt. Enkele dagen later kreeg ik een grote pot in de bus en vier weken lang testte ik het goedje.


Verpakking: De nachtkuur zit in een groen met wit kartonnen doosje met blauw opschrift. De pot zelf bestaat uit wit, hard plastic met een blauw opschrift en een groene, hard plastic schroefdop. Persoonlijk vind ik de verpakking er goedkoop uitzien. Een glazen pot zou volgens mij beter bij de prijs en de uitstraling van het product passen.

Product: De nachtkuur is een lichtgroene crème, bij het smeren merk je echter dat het geen crème is maar meer de structuur van een gel heeft. De crème geurt naar mineralen; aangezien de crème zeezouten en bruine algen bevat, is de reden hiervan niet ver te zoeken.

Werking: Met ronddraaiende bewegingen masseerde ik de nachtkuur elke avond in, totdat het product in de huid was opgenomen. Enkele minuten later ervoer ik een tintelend, warm gevoel; dit is de cryothermale werking die eigen is aan het product. Een deel van het product wordt niet in de huid opgenomen; dit komt door de witte klei uit de Amazone die in de crème zit. Deze klei legt een dun laagje over de huid en creëert zo een maskereffect. Dit is heel vreemd om te voelen, alsof je benen in dunne panty's zitten. Deze twee effecten ervoer ik echter niet elke avond, de reden hiervoor heb ik niet kunnen achterhalen. Als je te veel product gebruikt, krijg je "schilfertjes"; het teveel aan product blijft op je huid liggen en schilfert. Dit kan je makkelijk verwijderen met een droge handdoek maar het is vervelend als je je kleren al hebt aangetrokken.

Resultaten: Vier weken lang heb ik de behandeling op mijn billen en dijen uitgetest en tot mijn grote spijt ben ik niet één centimeter verloren. Wel voelen mijn billen heerlijk zacht aan en ziet de huid er strakker uit. Toen ik na twee weken helemaal geen centimeterresultaat zag, besloot ik ook mijn buik te behandelen. Deze is door de zwangerschap verslapt, uitgezet en hangt een beetje door. Ik heb mijn buik twee weken lang behandeld en ben daar wel twee centimeters verloren. Ik hou echter wel in gedachten dat mijn buik nog niet helemaal hersteld is van de bevalling.

Prijs: Voor 400ml van dit groene goedje betaal je bij de apotheker 53,99€. Een schappelijke prijs voor dit soort product, als het tenminste resultaat geeft.

Geen opmerkingen: