zaterdag 11 juni 2011

Desperate housewife

Poetsen, het is niet bepaald mijn favoriete bezigheid. Buiten de hoogdringende karweitjes - stofzuigen, de keuken hygiënisch houden en het toilet bacterievrij maken - zal je me niet makkelijk met een poetsdoek in de hand kunnen betrappen. Ik ken wel leukere tijdverdrijven.

Nu ik echter al tien weken thuis zit dankzij mijn zwangerschap liggen de kaarten helemaal anders. Ik heb tijd in overvloed en een mens kan nu eenmaal niet blijven blogs/boeken/tijdschriften lezen en shoptripjes ondernemen. Dus neem ik me wekelijks voor een "grote poetstaak" af te handelen. Zo nam ik twee weken geleden de koelkast onder handen: de losse stukken gingen in de vaatwasser en de koelkast zelf schrobde ik totdat ze weer maagdelijk wit zag. Het heeft me wel enkele uren gekost, aangezien er telkens ik de boel droogde nog wel ergens een miniscuul vlekje te zien was en ik de vingerafdrukken op de deur maar met moeite kon doen verdwijnen. Drie dagen later liet Lief een bus melk lekken en kon ik weer opnieuw beginnen.

Daarnaast kan je me regelmatig met de stofzuiger in de hand vinden. Met twee ruivende katten in huis en enkele bouwwerven naast de deur is een dagelijkse stofzuigronde geen overdreven luxe, daarom dat ik er tegenwoordig twee per dag doe. En als ik tussendoor nog pluisjes of haarvlokken tegenkom, neem ik er even de kruimeldief bij.

De badkamer heeft de afgelopen tien weken al vaker een poetsdoek gezien dan de rest van het jaar samen. Is het jou al opgevallen dat er al nieuwe kalkvlekken verschijnen direct na de eerstvolgende douchebeurt? Mij wel en elke keer opnieuw moet ik mij inhouden om de boel niet opnieuw onder handen te nemen.

Gelukkig kan ik binnen zeven weken weer gaan werken, anders zou ik tegen het einde van het jaar non-stop met een poetsdoek rondlopen - wat een horror!

2 opmerkingen:

ioon zei

Ik heb er totaal geen moeite mee om alles te doen behalve schoonmaken. ;)

Meyke zei

Wat fijn dat je lief je stimuleert in je nieuwe hobby. ;-)
Ik vertoon nu POG (poets ontwijkend gedrag) door je blog te lezen. hihi.