dinsdag 21 juni 2011

De expertise van Sabon

Enkele weken geleden stapte ik in een vlaag van verveling de Sabonwinkel in het Wijnegem Shopping Center binnen. Ik was niet op zoek naar iets specifieks maar zoals elke vrouw vind ik altijd wel iets dat ik "echt" en "dringend" nodig heb. Om dat iets te vinden, liep ik langs de schappen van de winkel. Aangekomen bij de gezichtsverzorging trok een serum mijn aandacht. Nog voor ik twee zinnen op de verpakking had gelezen, stond er een verkoopster naast me die me een uitleg gaf over het serum en ineens alle beschikbare gezichtsverzorgingslijnen van het merk aan me voorstelde. Helaas voor haar was dat niet wat ik zocht.


Ik liep door naar het schap met de scrubs en ik bedacht me dat ik al enkele weken zonder scrub zat. Een andere verkoopster viel aan (jeezes, wat zijn ze opdringerig irritant, je kan geen voet verzetten zonder dat ze je overspoelen met een ongevraagde uitleg) en stelde voor dat ik een scrub zou uitproberen op mijn hand. Nadat ik drie keer (!!) had geweigerd, gaf ze me haar deskundige uitleg over de scrubs. Ze vertelde me dat de scrub ideaal is als je last hebt van zweetvoeten. Je mag het spul niet preventief gebruiken, wel aan het einde van de dag als je al zweetvoeten hebt, want de scrub opent je poriën en dan kan alle viezigheid uit je voeten. En als je gaat zonnen, moet je vooraf de scrub gebruiken, want deze opent je poriën zodat je huid de uv-stralen goed kan opnemen.

En ik maar denken dat een scrub de dode huidcellen verwijdert, silly me! Na het afrekenen van de (stikdure) scrub rende ik naar buiten waar ik minutenlang heb staan lachen.

Geen opmerkingen: