zaterdag 28 augustus 2010

We got off on the wrong food en dat is van de hele avond niet gebeterd

Gaan eten, is één van mijn favoriete ontspanningsmomenten. De hele avond bediend worden en niet zelf moeten koken, wat wil een mens nog meer op een vrijdagavond?! Na gisteren is het antwoord: bediend worden als een koning en niet als de eerste de beste slaaf en het juiste eten krijgen. Maar laat ik bij het begin beginnen.

Gisteren was mijn moeder jarig en naar goede gewoonte gaan we dan eten met mijn vader, mijn broer, mijn schoonzus en mijn vriend. Deze keer wilden we een "nieuw" restaurantje (de zaak is al meer dan een jaar open) in Schoten uitproberen: Mosselino. Anderhalve week geleden belde mijn moeder om te reserveren maar die reservering bleek gisteren, toen mijn broer en schoonzus even gingen informeren, nergens meer te vinden. Mijn moeder heeft dan nog eens gebeld en uiteindelijk konden ze ons nog een tafeltje aanbieden. Zowel mijn broer als mijn moeder hebben nooit excuses gekregen. Fail n° uno.

Zoals altijd zaten mijn ouders al in het restaurant toen Lief en ik kwamen binnenvallen. Het duurde geen twee minuten voor we ons aperitief kregen aangeboden en ook broer en schoonzus werden snel van een aperitief voorzien. We kregen vier menukaarten, want "ze hadden er niet genoeg maar jullie kunnen wel met twee samen kijken zeker." Geen probleem, maar een restaurant met te weinig menukaarten? Dat maakt niet bepaald veel indruk, hé?! Fail nummer twee.

Ik had de avond voordien al op het internet gekeken en wist al dat ik de tonijn en de moelleux au chocolat wilde hebben. Mijn vader stelde voor om de mix Mosselino te nemen als voorgerecht en zowel mijn moeder als ik gingen akkoord. Toen de bediening na bijna een kwartier eindelijk kwam opnemen, bestelde hij dan ook drie keer mix Mosselino. Mijn moeder vroeg nog of dat ging voor drie personen, aangezien er op de kaart staat dat het pas vanaf twee personen wordt geserveerd. Geen probleem voor de dame die onze bestelling opnam. Nog voor de anderen hun bestelling konden doorgeven, gaf ze al aan dat we voor het hoofdgerecht maar drie verschillende keuzes mochten maken, "anders wordt het te moeilijk voor de keuken om alles op tijd af te krijgen." Ik denk dat mijn mond tot op de grond zakte op dat moment: we waren amper met zes personen! Ik kan begrijpen dat je zoiets zegt tegen een tafel van twintig maar voor een tafel van zes?! Fail nummer drie en vier.

Al redelijk snel kwam de bediening met een bord bruschetta aanzetten, het voorgerecht dat mijn vriend had besteld. Die nam het bord natuurlijk gretig aan maar toen er nog twee borden bruschetta werden aangedragen, ging er bij de bediening een belletje rinkelen dat het toch niet de bestelling van onze tafel was. Fail n° cinco.


Een vijftal minuten later volgde ons voorgerecht. Mijn moeder, mijn vader en ik kregen een bord mosselen voorgeschoteld en de rest kreeg zijn gevraagde voorgerecht. Aangezien er gebakken mosselen bij de mix Mosselino zitten, gingen we er van uit de scampi en calameri fritti nog zouden volgen. We begonnen dus te eten en toen er niks meer volgde, begonnen we toch het ergste te vrezen. Mijn broer vroeg de bediening of de rest nog kwam en de dame kwam uit de lucht gevallen: wij hadden toch de mosselen gevraagd? Nee hoor, de mix Mosselino! Klinkt bijna hetzelfde, is helemaal anders. Omdat iedereen toch al gedaan had met eten, vonden we het niet meer nodig om de rest te krijgen. Maar de dame verzekerde ons ervan dat ze enkel de mosselen had aangerekend en dat het maar de helft van de prijs van de mix was. Bij nazicht bleek de Cozze alla griglia - zoals de mosselen op het menu staan - 8,50€ kostten ipv de beloofde 6€. En het ergste van al is dat ik eigenlijk helemaal niet graag mosselen eet! Fail nummer zes en zeven.

Toen het hoofdgerecht ein-de-lijk kwam - we zaten al bijna twee uur in het restaurant toen het werd geserveerd - stond de bediening aan ons tafel met een portie mosselen Wonderful. Klinkt lekker en zal het ongetwijfeld ook wel zijn maar mijn broer had mosselen Afrodisiaca besteld! Nu zijn wij niet de moeilijkste mensen en aanvaardde hij zonder morren de pot mosselen, maar iedereen begon toch wel zwaar te zuchten aan onze tafel. Fail nummer - ach ja, wie is er nog aan het tellen?!

De gepeperde en gegrilde tonijn was gelukkig héél lekker en het slaatje van salade, tomaten en parmezaanse kaas dat er bij werd geserveerd, smaakte lekker af. Een jongeman van de bediening kwam zenuwachtig aan mijn broer vragen of het wel smaakte, samen met de mededelingen: "Ja, jullie tafel wordt precies wel geviseerd vanavond" en "Mijn moeder is wat verstrooid vandaag". Dan vraag ik mij af of ze niet beter in haar bed was gekropen maar dit terzijde. Mijn broer repliceerde: "Het zou nog beter smaken met een gratis koffie straks."

Natuurlijk wilden we nog graag een dessert en toen de dame dat kwam opnemen, had ze nog het lef om mijn verspreking te verbeteren (ik zei moeulleux au chocolat ipv moelleux). Mijn broer bestelde een Irish koffie en daarbij zei ze: "Aja, die is gratis." Persoonlijk vond ik dat voor alle fouten die gemaakt waren iedereen wel een gratis koffie of thee mocht krijgen en ik ben er van overtuigd dat mijn tafelgenoten er hetzelfde over dachten. Echter, Mosselino vond dit niet nodig. Toen de rekening kwam, bleek inderdaad dat enkel de Irish koffie van mijn broer niet was aangerekend en dat al de rest tot op de laatste cent was verrekend. Dat noem ik zelfs geen fail meer maar een regelrechte schande!

Het was weer een hele belevenis maar wel eentje die ik nooit meer wil meemaken. In Mosselino zien ze me nooit meer terug! Of vinden jullie dat ik overdrijf?

13 opmerkingen:

Meyke zei

Nope. Ik vind dat je groot gelijk hebt. Het is wel echt een aaneenschakeling van blamages zeg! Dankzij hun eigen knurftige gedrag hebben ze nu een lelijk blog over zichzelf in e-land gekweekt. Dat blog is overigens heerlijk geschreven hoor! ;-)
Zullen we het rond gaan twitteren?

Liefs!

Madelon *WayMadi.nl* zei

Jeetje wat een slechte service zeg...echt schandalig gewoon!

Maaike (Honestbeauty) zei

Nee je overdrijft niet! Je mag .. nee MOET dit neerpennen. Hopelijk verliezen ze er wat klanten mee want hun prestatie is gewoon zwak.

Elsemiek zei

Ooooh, schande!

Jeske zei

Ik heb dit echt met verbazing zitten lezen. Wat een schandalige service. Groot gelijk dat je er zo over schrijft.

LilKim8 zei

Wij hebben het allemaal met verbazing ondergaan. Achteraf bekeken leek het een langgerekte aflevering van Fawlty Towers ofzoiets maar uiteindelijk valt een avondje uit er wel door in het water. Ik kon het dan ook echt niet laten om er iets over te schrijven :)

Anoniem zei

BIJ DEZE LAAT IK JULLIE WETEN DAT JULLIE DIK ONGELIJK HEBBEN , WIJ GAAN DAAR VAAK ETEN EN JA SOMS IS HET DAAR ZEER DRUK MAAR DAT KAN GEBEUREN . DAARVOOR KEREN WIJ NIET ONZE RUG" WE LOVE THE FOOD" EN HET IS ZEER GEZELLIG xxx
WIJ GAAN VAAK OP RESTAURANT EN DEZE DE MOSSELINO MAG ER VOOR ONS PART ZEKER WEZEN. TIS ALTIJD ZEER VERS EN ZEKER ZEER PROPER WAT VOOR ONS ZEER BELANGRIJK IS OF NIET SOMS!!!EN PRIJS KWALITEIT IS SUPER ! ZEER ZELDZAAM VOOR DE DAG VAN VANDAAG !ENYWAY ZIJN JULLIE DAAR ZELF OOIT AL EENS GEWEEST INDIEN NIET GO AND SEE YOURSELF !

LilKim8 zei

@ Anoniem - jammer trouwens dat je je naam niet eens durft te vermelden -: wat hier staat geschreven, is de exacte afdruk van wat er die avond is gebeurd. Het kan druk zijn, ja, er kan een foutje gebeuren, ja, maar wat wij hebben meegemaakt, was meer dan één fout(je) en wij waren niet de enige die lang moesten wachten op ons eten. Het was mijn eerste keer in Mosselino en jammer maar helaas hebben ze geen goede indruk op mij kunnen maken. Ook ik ga vaker op restaurant en ik ben al veel beter bediend geweest dan daar. Ja, het eten was vers, ja, prijs-kwaliteit is goed maar nee, de bediening trok op niet veel en laat dat nu net één van de belangrijkste redenen zijn om op restaurant te gaan. Anders kan ik evengoed zelf koken.

Mosselino zei

Beste Kim,

Wij zijn gecontacteerd geweest door de anonieme klant. Mosselino wilt zijn Oprechte excuses aanbieden en geeft u gelijk. We hebben die avond veel fouten gemaakt met u tafel! Helaas bestaat de wet van Murphy wel :s ! Het voorziene personeel dat die avond moest komen is niet opgedaagd. Het is wel zo dat voor een zaak dat nog geen 9 maanden bestaat wij ook al heel veel tevreden klanten hebben. Nogmaals onze excuses en als u ons toch de kans wilt geven om het goed te maken verzoek ik u vriendelijk om ons te contacteren. We will give you an offer you can't refuse ! :)

Vriendelijke groeten Jonathan Ipekdjian MOSSELINO

LilKim8 zei

Dag Jonathan,

ik waardeer het dat je een reactie hebt achtergelaten. Ik ben zeer benieuwd naa dat aanbod, ik contacteer je binnenkort.

Grtz, Kim

Glamour Bbey. zei

Heb net je blog gevonden! Leuk! Kom je ook eens op de mijne?

Liefs

LilKim8 zei

@Glamour Bbey: sinds een paar weken dagelijks :)

Langlet Marcel. zei

met vier personen vrijdagavond (21/10/2016) voor de eerste maal wezen eten naar dit restaurant, we hebben geen goede ervaring gehad , verschillende zaken stootte ons tegen het hoofd....ten eerste, na het binnenkomen en het doorgeven van onze maaltijd (3 maal portie mosselen natuur en 1 steak met frietjes) ...1 1/2 uur moeten wachten voordat we bediend werden, mosselen waren warm maar waren van geen goede kwaliteit aangezien de prijs toch behoorlijk was (+-20 euro... dan verwacht je ook extra restaurant / jumbo mosselen)... veel kleine uitgedroogde mosseltjes aanwezig.. met toch wel een redelijk aantal krabbetjes erin ... en zand (de grootte van de mosselen kan natuurlijk niet gekend zijn als de mosselen gesloten zijn, maar zand en eventueel krabbetjes kunnen opgemerkt worden tijdens het kuisen en opschudden)... bij één persoon ontbraken de frietjes, dit werd opgemerkt door de dame (uitbaatster?) met de melding dat ze eraan kwamen... neem ondertussen maar wat frietjes van je disgenoot werd er gezegd .. dat is NOT DONE... je blijft met je handen uit een ander zijn deel vinden we (zelfs al is het familie) de frietjes waren hard gebakken en niet echt warm te noemen) de persoon in kwestie kreeg haar portie frietjes als de mosselen bijna op waren.... dus een redelijke tegenvaller voor dit restaurant bezoek wat toch een dikke 100+ euro heeft gekost... NIET VOOR HERHALING VATBAAR.