donderdag 5 augustus 2010

Mondstil & Catfight

Het is al weer bijna twee weken stil op deze blog en ondanks jullie massale opkomst (ja hoor, lil'Kim is watching you maar daarover later meer :)) kom ik er niet toe om jullie van dagelijks leesvoer te voorzien. Maaaaar, ik heb een gegronde reden, of beter gezegd: ik heb er twee.

Sinds ik in mei op aanraden van mijn vriend een rauwe sardien naar binnen speelde, heb ik last van mijn maag. Het begon met een darmwandontsteking en het ging over in een niet-verterende maag waarvan de dokter zelfs niet wist wat er aan de hand was. Van pure wanhoop heeft ze me dan maar de sterkste maagpillen gegeven die er bestaan, met de profetische woorden: "Als er een ontsteking zit, zal ze hiermee weggaan." Waar ze aan toevoegde dat ik alcohol, pikant eten, koffie, en bruisdrank eten moest vermijden; mijn vier favorieten, trouwens - ja, in die volgorde. Al drie weken hou ik mij braafjes aan dit dieet en ik moet zeggen, het lukt me aardig. Enige nadeel is dat ik dagelijks rond 14u te maken krijg met een allesoverheersende, barstende hoofdpijn, die enkel wil weggaan als ik slaap. Zodoende kan ik 's avonds nog amper uit mijn ogen kijken, laat staan een blog typen.

De tweede reden is mijn ex-huisbaas die me het leven zuur maakt. Zoals ik al eens vertelde, zijn wij net verhuisd naar ons eigen huisje. Op de warmste junizondag van het jaar hebben we ons oude appartement helemaal geschilderd, omdat dat zo in het contract stond en de nieuwe huurder zich per sé aan dat contract wilde houden. Twee weken later kregen we te horen dat het toch niet goed genoeg geschilderd was voor de nieuwe huurder en dat we toch 945€ van onze huurwaarborg zouden moeten laten vallen. Aangezien we zo'n farce vijf jaar geleden al eens hebben meegemaakt, waren we niet van plan dat zomaar te laten gebeuren. We zijn naar de Huurdersbond getrokken, na een voorstel tot onderlinge schikking hebben we de huisbaas niet meer gehoord en deze week heb ik dan maar de vrederechter gevraagd om beide partijen op te roepen voor een minnelijke verzoening. En nu weten we nog altijd niet hoeveel we van onze huurwaarborg gaan terugzien. Hoofdpijn krijg ik er van! Oh nee, wacht, die had ik al van die maagmedicijnen ;)

Om deze post toch nog ietwat aantrekkelijk te maken voor jullie voeg ik een kleine fotoreportage van mijn kleine duivels toe. Het zijn een paar foto's van mijn katten waarbij ik altijd een hetzelfde verhaaltje vertel.


"Wat ligt K. daar toch weer uitdagend in het gras."


"Ik ben niets van plan hoor vrouwtje, echt niet."


T. trekt het zich allemaal niet aan en kijkt toe vanaf de zijkant.


"Ja, vrouwtje kijkt ff niet, catfight!"


"Ze heeft ons nog altijd niet gezien!"

"Oei, vrouwtje kijkt weer. Ik ben een lieve poesje hoor vrouwtje, echt waar."

1 opmerking:

Sabine zei

haha leuk!

waarom mogen we de echte namen niet weten ?