vrijdag 11 juni 2010

Pitta gone chique

Pitta is mijn favoriete junkfood. Niets smaakt beter dan pitta om zes uur in de ochtend na een nachtje stappen. Gezond is het misschien niet maar wel damn lekker! De pittatentjes in en rond Antwerpen zijn ontelbaar maar kortgeleden ontdekte ik een heus pittarestaurant, waar ze de pitta verheven hebben tot een chique en volwaardige maaltijd, nl. Het Pittaloft in Ekeren - Antwerpen.

Bij een gewone pittatent heb ik altijd het idee dat ze gewoon wat vlees, groenten en frieten/broodje op je bord kwakken in de hoop dat je alles zo snel mogelijk naar binnenduwt om plaats te maken voor de volgende vretende klant. Niet zo bij Het Pittaloft, dat gelegen is in een prachtig pand met hoge plafonds.

Het begint al bij het interieur dat er best chique en strak uitziet in vergelijking met de gemiddelde pittatent. Dankzij de professionele bediening waan je je in een vijfsterrenrestaurant. De obers lopen er strak gekleed bij en geven je een volledige beschrijving bij het inzetten van de borden. Borden die overigens afgeladen vol liggen met een mooie selectie van groenten - de groentenkrans neemt bijna de helft van het bord in -, heerlijk mals, sappig en pittig gekruid vlees en dikke, versgebakken frieten. Als je dit bord opkrijgt - mij lukt het niet -, heb je gegeten voor de eerstkomende 24 uur.

Het enige minpuntje - buiten het feit dat de cava enkel per fles verkrijgbaar is - is het prijskaartje. Een grote schotel kost je ongeveer 18 euro, waardoor een etentje met twee al snel op 50 euro komt. Maar voor de kwaliteit die je krijgt, is dit zeker niets te veel - daar kan geen enkele andere pittatent tegenop en geloof me, ik heb er al veel uitgeprobeerd.

Forgot Mama's Garden (de Antwerpenaren onder ons kennen deze tent wel, vermoed ik), Het Pittaloft is the shit! :)

Geen opmerkingen: