zondag 16 mei 2010

De lokroep van poker

Ik probeer in mijn schaarse vrije tijd zoveel mogelijk te schrijven; voor mijn blogs, voor Beautyreview en voor Infonu.nl. De laatste tijd heb ik echter nogal moeite om me te concentreren. Ik wil wel schrijven en heb ideeën genoeg maar net dat doet me de das om: terwijl ik aan het beslissen ben wat ik eigenlijk wil schrijven en er niet uit kom, denk ik vaak: "Laat ik een pokerke starten en eerst dat doen" en voor ik het weet, is de avond al weer om.

Poker kwam een goede drie jaar geleden ons appartement binnengeslopen. Het was de tijd dat ze op televisie net begonnen waren met al die pokerwedstrijden uit te zenden en mijn vriend vond het spelletje zo leuk dat hij online begon te spelen op PKR. Ik keek vaak mee als hij speelde en enkele maanden later opende ik zelf een account.

Ik speel nooit voor geld, dat vind ik verloren geld. Je kan op PKR spelletjes aan een tafel van tien spelen waarbij je 4 of 6 cent kan winnen en zo probeer ik genoeg bij elkaar te krijgen om dan aan betaalde tafels mee te kunnen spelen waar je meer geld kan verdienen. Of ik speel een gratis tournooien met 2000 mensen waar de eerste 80 een bedrag kunnen winnen. Het is voor mij niet de bedoeling om hier rijk van te worden - daar ben ik niet goed genoeg voor - maar een leuk tijdverdrijf te hebben.

Ik besef ook heel goed dat zulke spelletjes geen goede weergave zijn van real life poker. Daar is de manier van spelen toch net iets anders. En hoewel ik online door thight te spelen best al wat spelletjes heb kunnen winnen, besef ik dat ik in real life poker binnen de korste keren uitgeteld zou zijn.

Ach ja, als een mens zich maar kan bezighouden zeker?! En als u mij nu eventjes wil excuseren, ik geloof dat er een spelletje poker op mij staat te wachten ;)

Geen opmerkingen: