donderdag 29 april 2010

Rock That Snooker

Toen ik nog bij mijn grootouders woonde, keek mijn grootvader vaak naar het snooker. Als kind keek ik gefascineerd mee en ook nu kijk ik nog regelmatig samen met mijn vriend. Het snooker is aan de wekelijkse eettafel bij mijn grootvader nog vaak een gespreksonderwerp want ook mijn broer is een groot fan van de sport. Stephen Hendry, Steve Davis, John Higgins, Shaun Murphy, Ken Doherty, Graeme Dott zijn voor mij zeker geen onbekende namen. Alleen de jongere garde ken ik niet goed, aangezien ik nu veel minder kijk dan vroeger.

Maar als we het over snooker hebben, mogen we natuurlijk Ronnie O'Sullivan - The Rocket - niet vergeten. Ronnie is een fenomeen in het snooker. Hij is een opvliegend baasje en zit vaak verveeld voor zich uit te staren tijdens een wedstrijd, maar damn, kan die man snookeren! Hij pot ballen in een miliseconde, het lijkt wel alsof hij er niet bij nadenkt. In werkelijkheid staat hij in gedachten waarschijnlijk al vijf stappen verder. Mijn mond valt altijd open als ik hem zie spelen. Terwijl een andere speler soms minutenlang de tafel rondwandelt om de stoothoek en de ligging van de bal te bepalen, heeft de Ronnie de tafel al bijna leeggespeeld. Waanzinnig! Ik was dan ook een beetje teleurgesteld toen hij gisteren de handdoek in de ring gooide in de kwartfinale. Ok, hij had enkel nog kunnen winnen met een snooker (de witte bal zo neerleggen dat de tegenstander de volgende te potten bal niet kan raken) maar hij had zelfs geen zin meer om het te proberen. Daar kwam zijn karaktertje weer even bovendrijven.

Tijdens het WK van 1997 speelde Ronnie O'Sullivan de tafel leeg met een maximumbreak - een 147, dat houdt in dat je na elke rode bal de zwarte bal pot en daarna alle kleuren pot - in 5 minuten en 20 seconden, het absolute wereldrecord. Hieronder kan je het filmpje daarvan bekijken, enjoy!

2 opmerkingen:

BarelyVogue zei

Loved ur pics in the blog. But cant read anything :(
Keep in touch! Visit my blog http://barelyvogue.blogspot.com/ to win a giveaway

xx
Sahi
http://barelyvogue.blogspot.com/

LilKim8 zei

Thanks! I will install a translation device, hope that will help.