vrijdag 23 april 2010

Magnus

Tom Barman is voornamelijk bekend van zijn groep dEUS. Enkele jaren geleden werkte hij samen met CJ Bolland onder de naam Magnus. Ze brachten één cd - The Body Gave You Everything - uit met heerlijke songs met een meer dansbare sound dan we van dEUS gewend zijn. O.a. Zohra en Mauro Pawlowski werkten mee aan de cd. Mijn vriend en ik hebben die cd echt grijs gedraaid, zo geweldig vonden we hem. Nu is Tom Barman weer de studio ingedoken met o.a. De Jeugd van Tegenwoordig voor een tweede cd. Hoog tijd dus om eens een paar oude nummers op mijn blog te smijten. Mijn vriend liet me gisteren deze clips zien en ik vind ze prachtig!

Dit filmpje is hilarisch! Het is opgenomen in Antwerpen in de buurt van de Rooseveltplaats. Het duurde even voor ik besefte dat ze staan te dansen op het terras van studentencafé Alma (bestaat dat nog?!). Tom Barman met blond haar heeft me zeker tien minuten doen gieren van het lachen.

French Movies is één van mijn favorieten van de cd en ik vind de clip heel toepasselijk. Heel mooi en stijlvol in zwart-wit met subtiele humor (ik ging neer bij "Le 'soft foot shuffle'").

Geen opmerkingen: