dinsdag 13 april 2010

Black cats

Lang geleden liet ik jullie kennismaken met mijn geliefde poezen. Ik heb vorige week snel een paar foto's genomen van mijn oudste en zwartste kat. T. houdt helemaal niet van de camera, integenstelling tot zijn vrouwelijke tegenhanger K., deze foto's zijn dus een echt unicum!




Op de achtergrond zie je ook nog M., mijn tijgertje.

Hoewel we ook een tijger heb rondlopen, vind ik zwarte katten het mooist. Ze stralen iets speciaals uit, of misschien heeft het wel te maken met het stigma van "beheksing" dat ze meedragen. Ik ben er in ieder geval dol op! Ik heb in de oude virtuele trommel nog een paar leuke foto's gevonden van mijn zwartjes, die wil ik jullie niet onthouden.




Show me some love!








Cat in the Box


Toen ze net bij ons was, kroop K. het liefst in bomen en dozen.

Gelukkig ben ik niet bijgelovig met mijn twee zwarte katten en huisnummer 13 ;-)
Hebben jullie huisdieren? Wat vinden jullie van zwarte katten?

3 opmerkingen:

Eva zei

Oooh, wat een mooie beestjes! ;D
Ik ben helemaal weg van katten, heb er zelf 3.

Een tricolor poes, een rosse kater en een witte poes met grijze staart...

Hélène zei

Ooit hadden we 2 pikzwarte katten : Moeke Poes en Oedipoes (ja, hij deed "het" met zijn moeder, Moeke Poes)het waren de 2 allerliefste poezen ooit, ze misten enkel de spraak ... Ondertussen hebben we er al vele gehad, nu hebben we 2 poezen: Picasso, een rosse langharige en Kahlo (naar de schilderes Frida Kahlo en ook haar geboortedorp Kallo)een zwartwitte poes. We zijn een echte poezenfamilie mijn moeders poes (Ugly, ze zag er idd niet uit !)is niet zo lang geleden doodgebeten door een uitgebroken hond. Mijn dochter heeft 2 katers : Muji (japans voor zonder naam - het zijn vondelingeskes tevens ook een Japanse keten van interieurwinkels waar dochter en schoonzoon grote fan van zijn) de andere heet Floris (van Floris en de Blancefloer, dochter studeert Nederlands, film-theater- en literatuurwetenschappen aan de UA)

roy zei

Ha, die in de doos is een klapper.
Als kind hadden wij ook een kat een helder rosse, als die buiten liep,(op de buiten ;-) kwam hij telkens thuis met een muis, mol of wat dan ook die niet te groot of zwaar was.
Nu jaren later, in de stad wil ik het geen poes aandoen om altijd binnen te zitten.