zondag 3 januari 2010

Korte trip naar Amsterdam



Aan het begin van de laatste week van 2009 trokken mijn vriend en ik twee dagen naar Amsterdam voor een uitgebreide shoppingtrip. Dankzij het hotelboekje van Flair konden we voor 30€ per persoon een nachtje verblijven in het beste viersterrenhotel van Nederland, het Dorint Hotel Amsterdam-Airport. De hotelkamer was echt heel netjes. Kijk zelf maar even mee:









De rode wand aan de linkerkant kon je uittrekken zodat je slaapgedeelte van de badkamer kon scheiden. In de kast aan de rechterkant waren er twee deuren. Eén daarvan gaf toegang tot een koffiezetset, de andere verborg een strijkplank. Ik vond het echt geniaal!



Er was ook nog een wellnessgedeelte maar daar hebben we geen foto's genomen. Dat bevatte een zwembad waarover een brug liep die je naar de sauna's bracht. Er was een sanarium, een Turks stoombad en een Finse droge sauna. Je kon je ook douchen onder een ijskoude douche en je scrubben met lavendelscrubzout.


Het ontbijt werd geserveerd in buffetvorm en was zeer uitgebreid. Je kon er broodproducten en charcuterie vinden, fruit en yoghurt, warme gerechten voor een Engels ontbijt en verschillende fruitsappen. Wat ik heel positief vond, is dat er ook een gluten- en lactosevrij gedeelte was.


In Amsterdam City zijn we vooral verloren gelopen LOL. Ik heb absoluut geen idee wat we allemaal gezien hebben maar het was wel duidelijk dat we in het toeristische/shopgedeelte van de Nederlandse hoofdstad zaten. Enkele sfeerbeelden:




Plein aan de overkant van de straat van Madame Tussaud

Plein voor Madame Tussaud (De Dam dus volgens Jehanne)








Onbekend plein (Rembrandtplein volgens Joy)






Sfeerbeelden vanop een mooie brug






In de buurt van het Centraal Station

Eten deden we in een leuk Mexicaans restaurant, Matias. We kregen een plaatsje toegewezen aan het raam, net naast de bar, zodat we een plekje met veel privacy hadden. Ik heb er een gigantische schotel met nachos, bruine bonen, kip, gehakt, tomatensaus, guacamole en zure room gegeten. Lief had een burritto met allerlei lekkers tussen. Natuurlijk konden de mojito en caïpirinha niet ontbreken. Een echte aanrader!


Zijn jullie al eens in Amsterdam geweest? Als je plekjes herkent, mag je me in de comments de namen laten weten ;)

Alle foto's werden trouwens genomen met de nieuwe gsm van mijn vriend uit het Telenetartikel.

5 opmerkingen:

katrijn zei

haha das toevallig!

Wij zijn de 28e en 29e gegaan :D

Joy zei

Wat leuk om de foto's te zien!! Fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad :)

LilKim8 zei

@ katrijn: ik zag het op je blog, heel toevallig idd!

@ Joy: ja, het was superleuk. In februari wil ik de andere drie kwart van de stad wel zien ;)

RudJong zei

Leuke foto reportage, altijd gezellig in Amsterdam !

Esmeralda zei

Ik kom dagelijks in Amsterdam hahaha ;)