woensdag 9 december 2009

Just A Thought

De energie die je steekt in de jaloezie op iemands verwezenlijkingen kan je beter aanwenden om zelf (te proberen) iets te bereiken.

Mijn vriend zit vaak kwijlend voor de televisie zich te vergapen aan anderen hun rijkdom. Ik krijg dan vaak te horen: "Goh, wat moet het toch geweldig zijn om rijk te zijn" en "Zie hier, die auto zou ik ook wel willen kopen". Zo rijk zijn als de zee diep is, is één van zijn dromen die hij in dit leven waarschijnlijk niet gaat kunnen realiseren. Hij wil nl. wel dat geld hebben maar hij is niet bereid om meer te doen dan zijn gewone job van negen tot vier uit te voeren.

Sinds ik bovenstaande quote op een nieuwssite las, kan ik geen jaloezie meer voelen voor de verwezenlijkingen van anderen - wel bewondering. De quote slaat echt de nagel op de kop: als je iets wil, moet je het zelf proberen te bereiken. Door groen van jaloezie voor je televisie voor je uit te zitten staren, zal dat niet lukken; je moet actie ondernemen!

Dus probeer ik vanachter mijn laptop schrijvend een centje bij te verdienen, terwijl mijn vriend een keuze probeert te maken tussen Audi, BMW en Mercedes ;)

1 opmerking:

drusilla zei

Helemaal mee eens, ik heb laatst nog met een vriendin hier over zitten mailen. Het slaat inderdaad de spijker op zijn kop.