maandag 21 december 2009

Another One Bites The Dust

Toen ik deze morgen naar goede gewoonte mijn internet opende met Het Laatste Nieuws als startpagina viel mijn oog op de woorden "In Memoriam Brittany Murphy 1977-2009". Als een razende begon ik naar de showbizzafdeling van de krant te scrollen, onderwijl mompelend: "Nee, dat kan niet waar zijn, dat moet een vergissing zijn". Helaas, het is geen vergissing, actrice Brittany Murphy is gisteren weldegelijk gestorven aan een hartstilstand, volgens de roddelpers ten gevolge van pijnstillers (dezelfde als Michael Jackson) en een medicijn voor de griep. Dit deed mij direct denken aan de dood van Heath Ledger, allebei zo jong, zo mooi, zo getalenteerd en gestorven aan een combinatie van medicijnen. Brittany is vooral bekend omwille van haar prachtige glimlach en een beetje hese stem.

Ik leerde Brittany kennen door de film Girl, Interrupted, waar ik direct een boon kweekte voor zowel haar als Angelina Jolie. Vooral haar rol in Sin City heeft veel indruk op mij gemaakt. Onlangs zag ik haar nog bezig in "The Dead Girl". Ik vond haar één van de betere actrices van haar generatie, dat zeiden mijn vriend en ik toen ook tegen elkaar, en ik was er eigenlijk van overtuigd dat ze een mooie carrière tegemoet ging maar het heeft helaas niet mogen zijn.

Wat is de dood toch gemeen geweest voor sterren in 2009! We hebben dit jaar echt veel talenten verloren en velen daarvan behoorden tot mijn favorieten, zoals Michael Jackson, Yasmine, Patrick Swayze en nu deze Brittany Murphy. R.I.P. guys!

2 opmerkingen:

drusilla zei

Helemaal mee eens,zo zonde van een getalenteerd actrice. Ze heeft ook een hoop prutfilms gemaakt maar acteren kon ze.

LilKim8 zei

Idd, hoe komt dat toch dat veel goede actrices toch voor prutfilms kiezen? Reese Witherspoon heeft daar ook een patent op. Echt zonde van het talent.