vrijdag 16 oktober 2009

So I thought I can dance

Sinds So You Think You Can Dance wordt uitgezonden, zit ik met de kriebels in mijn ledematen vanuit mijn zetel te kijken. Ik heb zelf meer dan vijftien jaar gedanst: ik ben begonnen met klassiek ballet (6 jaar), ben rond mijn twaalfde overgestapt naar jazzdans en heb na die zes jaar nog twee jaar lessen hiphop en een half jaar streetdance gevolgd. Sinds kort dans ik na een break van bijna acht jaar weer Latin Funk bij Dancepoint. Zoals velen bij SYTYCD zeiden, dans is mijn ding. Ik merk het als ik een leuke clip zie of een goede beat hoor, ik heb nog altijd de goesting om choreografieën te bedenken en me volledig te smijten.

In alle bescheidenheid durf ik te beweren dat ik best goed kan dansen. Bij optredens was ik vaak degene die vooraan stond en waarop iedereen vertrouwde om de juiste passen te dansen. Ik heb zelf ook een paar choreo's gemaakt waar we mee optraden. Ik heb altijd wel gedacht dat ik een goede techniek heb en lenig ben... tot ik SYTYCD zag. Mijn mond viel echt open bij de passen die sommigen maken en al gauw besefte ik dat ik eigenlijk maar weinig kan, heel confronterend allemaal. En nadat ik een filmpje van Sofia Boutella zag, besloot ik in het vervolg maar niet meer te koop te lopen met mijn "danstalent". Oordeel zelf maar!

Geen opmerkingen: