zaterdag 31 oktober 2009

3, 2, 1, schrijf!

Wie deze blog al een tijdje volgt, weet dat november traditioneel schrijfmaand is. In november doe ik nl. sinds 2006 mee aan National Novel Writing Month, beter gekend als NaNoWriMo. Voor wie het nog niet weet: het is de bedoeling dat je tijdens november een boek schrijft van 50.000 woorden. De wedstrijd is bedoeld voor iedereen die al jaren roept dat zij/hij ooit een boek gaat schrijven. Geen woorden meer maar daden!

Laten we eerlijk zijn: 50.000 woorden schrijven op een maand is een hel. Maar wel een plezante ^_^ Elk jaar opnieuw denk ik in december: "Nooit meer" maar tegen eind augustus krijg ik toch altijd weer de kriebels om mee te doen. En nadat ik vorig jaar voor de eerste keer de 50K ook daadwerkelijk haalde, ben ik hongerig voor meer!

Als je hier de komende weken niet veel nieuwe posts zal vinden, dan weet je waar je me kan vinden, zwoegend en zwetend. Wel kan je mijn vorderingen volgen op mijn schrijfblog. Voor de geïnteresseerden, dit is mijn voorlopige plot: Nikita en Maurits leren elkaar kennen in de supermarkt. Zij is Russische, hij Belg. Ze gaan samenwonen en ondanks hun relatieproblemen wordt ze toch zwanger. Uiteindelijk blijkt dat zij zwanger is geworden om hem te binden en voor zijn geld maar zij heeft ook nog een geheim. Het is allemaal nog heel summier en ik heb de hele plot ook niet uitgewerkt omdat een verhaal toch zijn eigen zin doet terwijl je aan het typen bent. Dat is echt een vreemde gewaarwording: je hebt iets voor ogen en toch eens je aan het schrijven bent, loopt het verhaal ineens een andere richting uit. Zo blijft het ook voor mij spannend.

Nog iets minder dan vijf uur te gaan! Tot in december! ;)

2 opmerkingen:

Ioni zei

Bedankt voor de uitleg, ik zat me al 2 weken af te vragen wat het is. :D

Ik wou dat ik enig schrijftalent had. Maar helaas....

Veel succes met schrijven!!

LilKim8 zei

Haha, graag gedaan. Ach, iedereen heeft zijn talent ;) Bedankt, ik ben benieuwd of ik het ga halen.