dinsdag 15 september 2009

Thanks for giving us the time of our lifes, Mr. Swayze

"Nobody puts Baby in the corner." De woorden geven me telkens weer kippenvel en doen mijn hart een sprongetje maken. Welke vrouw droomde er in de jaren '80 niet van Baby te zijn?!

Nu, twintig jaar later, heeft Patrick Swayze op veel te jonge leeftijd de aarde voor de eeuwigheid ingeruild. Pancreaskanker die uitzaaide naar de lever is de grote boosdoener. Anderhalf jaar lang heeft Patrick Swayze moedig gestreden maar het heeft niet mogen zijn. En zo zijn we dit jaar weer een groot talent kwijtgespeeld.

Net als vele meisjes leerde ik Patrick Swayze kennen via Dirty Dancing. Telkens ik die film zie, voel ik mijn liefde voor de dans weer opflakkeren. Ik heb die film echt versleten: tijdens vakanties bekeek ik hem vaak één keer 's morgens en nog een keertje 's middags. En telkens opnieuw droomde ik weg bij het romantische liefdesverhaal. Maar daarnaast wist hij me zeker ook te bekoren in Point Break; een slechterik had nog nooit zoveel aantrekkingskracht op mij uitgeoefend.

Mr. Swayze, we'll miss you!

Geen opmerkingen: