woensdag 1 juli 2009

Spelen met eten: Bento

Sinds enkele weken probeer ik op mijn eten te letten, wat elke middag resulteert in parovita's met lightkaas, geitenkaas, kippenfilet en siroop. Sowieso ben ik niet gek van boterhammen maar de parovita's beginnen nu toch ook wel mijn oren uit te komen. Onlangs ben ik op de blog van Iris terechtgekomen waar ik de oplossing heb gevonden, genaamd Bento.

Bento is van oorsprong een Japanse lunch en bevat drie delen koolhydraten, één deel proteïne en twee delen groenten. Klinkt een beetje droog maar op de blog van Iris, Bento Babe, kan je zien dat dit alles behalve saai moet zijn. Check het voorbeeld hieronder maar, ziet dat er niet superlekker uit? Iris' bento's zijn altijd versierd met leuke figuurtjes, waardoor je eten er niet meer zo saai gezond uitziet en je direct wil aanvallen.

Op de blog staan honderden voorbeelden van bento's en vind je de nodige recepten en meer informatie over het systeem. Ik ga me er eens in verdiepen en vanaf volgende week eens proberen elke dag een bento mee te nemen, gedaan met boterhammen en parovita's! Het is wel wat meer werk maar dat loont dan ook.

Wie nog meer inspiratie nodig heeft, kan eens op de engelstalige blog, Adventures in Bentomaking, gaan kijken.

Zou zo'n bento iets voor jou zijn of hou je het toch op boterhammen?

2 opmerkingen:

Caroline zei

Super tip Kim, nog nooit eerder van gehoord. Ziet er geweldig uit.

Eva zei

ziet er leuk uit zeg! ik eet ook nooit boterhammen, krijg dat niet weg!