dinsdag 28 juli 2009

Mijlpaal #2

Voor diegene die mij niet volgen op Twitter zal ik het hier nog eens herhalen: mijn vijftiende column staat online! Gut, wat gaat het toch snel.

Wel nog even een leeswaarschuwing: de column is niet geschikt voor gevoelige zieltjes. Ik beschrijf zowel een schaamlipcorrectie als een vrouwenbesnijdenis. Zoals jullie weten, ben ik hevig tegenstander van vrouwenbesnijdenissen, mijn allereerste post op deze blog ging er zelfs over. Ik kan dan ook niet begrijpen dat er vrouwen zijn die zich vrijwillig zo laten verminken, terwijl er aan de andere kant van de wereld meisjes en vrouwen aan sterven of er dag en nacht pijn en trauma's aan overhouden. Daarnaast vind ik ook dat we te ver gaan in de lichaamscultuur van perfectie: bij de minste afwijking zitten we bij de plastische chirurg terwijl het net de afwijkingen zijn die ons uniek maken. En daarbij, wat is "normaal" eigenlijk en wie bepaalt dat?

Goed, genoeg geluld (ik zou er nog uren over kunnen doorbomen, zal er maar gewoon eens een column of blog over schrijven), ga snel lezen!

2 opmerkingen:

Kiwi zei

Wow, wat een mooie column, zeg. Ik heb gewoon kippenvel.
Heel mooi je punt gemaakt zonder het uit te spreken maar de verhalen voor zich te laten spreken!

Echt, petje af!

LilKim8 zei

Bedankt! Leuk om zo'n enthousiaste reactie te krijgen.