dinsdag 28 juli 2009

Just A Thought

Hoe kan je het over je hart krijgen om je hond/kat op straat/in een asiel achter te laten net voor je op vakantie vertrekt en als je terug bent doodleuk een nieuwe hond/kat te halen?

De vakantie is alweer een tijdje bezig en elk jaar opnieuw hoor je verhalen van mensen die hun hond of kat op straat dumpen net voor ze op vakantie vertrekken. Zie, dat is nu eens iets waar ik geen greintje begrip voor heb. Een hond of een kat is een levend wezen, een deel van je gezin, bijna zoals een kind, dat dump je toch ook niet omdat je op vakantie gaat? En wat ik nog erger vind, is dat die mensen twee weken later vaak terug in het asiel staan om een ander dier te kiezen... Kan iemand mij uitleggen hoe je zoiets harteloos kan doen?

Zelf heb ik drie katten, ook niet evident om die bij iemand onder te brengen tijdens onze vakantie. Gelukkig heb ik een broer die stapelgek is op die beestjes en zo vriendelijk was om tijdens ons weekje Kos te komen catsitten dagelijks. We hadden pintjes en wijn koudgezet, de handleiding van de PS3 en televisie in het zicht gelegd en hem zonnige avonden op het terras beloofd. Hij is onze katten dagelijks een uurtje gezelschap komen houden en de dagen dat hij niet kon, is mijn moeder even binnengesprongen. Zo moeilijk is dat toch niet? Iedereen heeft toch wel familie, een vriend of een goede buur die voor je dieren kan zorgen terwijl jij van je broodnodige rust geniet. En anders zijn er nog dierenhotels te vinden, kost je wel wat geld maar je dier wordt wel tot in de puntjes verzorgd. Dat is toch het minste wat je kan doen voor je dier, niet?

Wat doen jullie met je dier(en) als je op vakantie gaat? (De eerste die "dumpen" durft te antwoorden, zal ik hunten tot het eind van zijn dagen :P)

Geen opmerkingen: