maandag 8 juni 2009

Restaurantweek

Vanaf vandaag tem zondag 14 juni loopt de Restaurantweek in België, een initiatief van de online restaurantgids Diningcity. Voor slechts 27€ kan je in de deelnemende restaurants een driegangenmenu bij een toprestaurant gaan eten. Je kan enkel reserveren via de site en je zal snel moeten zijn want veel restaurants zijn al volzet.

Mij lijkt het de ideale moment voor zowel restaurant als klant om kennis met elkaar te maken. Ik hoop dan ook dat de restaurants hun marketingbrein laten werken en hun best gaan doen om het voor de klanten interessant te maken, in tegenstelling tot de twee restaurants die ik ooit eens heb bezocht met zo'n welbekende Flairbon, Een hoofdgerecht en glas wijn voor 7€. We bestelden toen een aperitief extra, kregen ons eten toen we net één keer van het aperitief hadden genipt, de klanten naast ons kregen extra parmezaan aangeboden en ons glas wijn kregen we nadat de maaltijd al een kwartier was afgeruimd. In dat restaurant zal je me dus nooit meer terugzien! Terwijl het toch een uitgelezen kans is om extra klanten aan te trekken. Maar blijkbaar is een restaurateur vaak een slechte marketeer...

Geen opmerkingen: