woensdag 6 mei 2009

Vakantiewijzer: Kos

Binnen dit en drie weken zit ik op het Griekse eiland Kos! Het is vier jaar geleden dat we nog op reis zijn geweest, dus je kan je wel voorstellen dat ik de dagen aan het aftellen ben. We hebben al een boekje gekocht met de belangrijkste informatie en natuurlijk schuim ik het internet af op zoek naar zoveel mogelijk informatie over ons hotel en het eiland zelf.

Via de site van Zoover heb ik ontdekt dat we voor een fantastisch hotel hebben gekozen. Nu vermoedde ik dat wel toen we op het reisbureau zaten - zeg nu zelf: Iberostar heeft toch een goede naam? - maar zwart op wit de positieve ervaringen van anderen lezen, geeft me toch een veilig gevoel.

Daarnaast speur ik op verschillende sites naar leuke bezienswaardigheden. De site HeteilandKos is zowat mijn favoriet omdat de hele site gewijd is aan Kos. Je vindt er zowat alle nuttige informatie, gaande van bezienswaardigheden over alle toeristische dorpjes tot het klimaat en plattegronden. Die laatsten zullen we goed kunnen gebruiken aangezien we van plan zijn om veel te gaan fietsen (Kos wordt het fietseiland genoemd). Omdat we toch niet in het wilde weg willen fietsen, zullen we enkele routes uitprinten die we op een fietssite vonden. En natuurlijk houd ik de weersverwachting voor de komende weken nauwlettend in de gaten. Na die vreselijke zomers van de afgelopen jaren heb ik écht wel nood aan zon, véél zon.


Op mijn verlanglijstje staan voorlopig de ruïnes Asklepeion en de thermale bron Embrós Thermé. Ik kijk er echt naar uit om mijn lichaam te laten rusten in het warme water daar. Het doet me een beetje denken aan de Dode Zee maar dan zonder al dat zout :) En verder willen we vooral genieten van rust, zon en elkaar.

Hebben jullie nog Kostips voor ons? En naar waar gaan jullie dit jaar op reis?

8 opmerkingen:

Cindy zei

Kos is echt mooi! Ik ben er twee jaar geleden geweest en ik wil er zeker nog eens terug.

Dit jaar ga ik naar Blankenbergen een weekje. Lekker shoppen en stappen. Heb op het moment jammer genoeg geen geld om een verre vakantie te boeken, maar dit is ook leuk.

Coole blog trouwens. I like it <33

LilKim8 zei

Blankenbergen kan ook leuk zijn, verandering van omgeving is meestal al voldoende om een vakantiegevoel te creeëren.

Bedankt voor het leuke compliment!

Bar zei

Heerlijk zeg! Geniet ervan!

Eva zei

Ik ben een dagje naar Kos geweest vanuit Bodrum. Vond het echt super mooi daar, al zijn wij alleen in kos-stad geweest vanwege tijdgebrek. Een prachtige heldere zee, geweldig weer, gezellige straatjes, echt top!

we hebben super leuke foto's gemaakt bij al die opgravingen enzo, was echt geslaagd! Heel veel plezier in kos meis, geniet ervan!

Mademoiselle Joliette zei

Ik <3 Kos ! Het Askleipion is idd de moeite waard.
Er is ook een klein plekje , maar ik ken de naam niet ... We ontdekten het toen we met de 4x4 wat aan het rondrijden waren. Het is een baai , met een 200 meter voor de kust een klein eilandje met een kapelletje op. Volgens mij kan je er vrij gemakkelijk naartoe zwemmen ... En aan de kant heb je een ruine die half in het water ligt. Echt geweldig mooi! Alleen kan ik maar niet op de naam komen D=

En Iberostar is altijd goed , joh. Moet je niet aan twijfelen =) Zelf zat ik in het Neptune Resort , ook wel fijn ...

LilKim8 zei

Bedankt meiden!

Mademoiselle Joliette, dat plekje ga ik toch eens zoeken op internet, lijkt mij leuk om te bezoeken. Ik zal iets laten weten als ik de naam heb gevonden.

Mademoiselle Joliette zei

Da's goed =) Het is echt de moeite.

Haha , sorry dat ik de naam niet meer weet ... ben een tipgever van niets XD

LilKim8 zei

@ Mademoiselle: Ik heb het plekje gevonden, het lag aan de Agios Stefano. Heb het eiland van ver bekeken, het was al te laat om nog over te zwemmen. Maar het was er idd heel mooi! Net als de rest van Kos. Binnenkort komt er een uitgebreid verslag!