vrijdag 8 mei 2009

Boetseren met zilverklei

Sofie van Fashionata heeft me uitgenodigd om morgen mee te doen aan een workshop juwelen maken met zilverklei. Zilverklei is, zoals het woord zegt, een soort klei waarvan je zilveren juwelen kan boetseren. In tegenstelling tot gewoon zilver en goud hoef je geen goudsmit zijn om met deze klei aan de slag te kunnen. Nadat je je juweel vorm hebt gegeven, wordt het gebakken in een speciaal daarvoor voorziene oven. Als het juweel gebakken is, kan je het nog wat bijschaven en afwerken. En tadaa, op een halve dag tijd heb je je eigen juweel gemaakt!

We worden morgen samen met drie andere lezeressen verwacht bij I-art in Linter. Ik kijk er echt naar uit! Al sinds zilverklei op de markt kwam, ik denk nu een goeie drie jaar geleden, wil ik er eens mee werken maar helaas kon ik de klei nergens vinden. Als de workshop meevalt, ben ik dan ook van plan een voorraadje zilverklei in te slaan. Ik zou graag tijdens de workshop een ring maken voor mijn vriend maar nu lees ik net op de site dat dat net het moeilijkste is! Weer typisch iets voor mij. Ach, we zien wel wat het wordt. Ik hou jullie op de hoogte!

Ben je zelf niet zo handig? Kijk dan toch maar eens op de site van I-art, je kan er nu een juweel uit zilverklei winnen.

1 opmerking:

Eva zei

Wat leuk, je eigen zilveren sieraden maken! Veel plezier!