dinsdag 12 mei 2009

Just A Thought

Creativiteit uit zich vaak in meerdere vormen bij één persoon.

Deze gedachte houdt me al een tijdje bezig. Vroeger had ik enkele vrienden die in een bandje speelden; de meiden kende ik van jazzdans, ze schreven ook teksten/verhalen/gedichten en eentje is ondertussen ook actrice. We gingen om met veel mensen die toneelspeelden en daar zaten ook mensen tussen die schilderden en/of tekenden. Eén meisje uit mijn dansklas van vroeger is musicalactrice geworden, daar moet je toch ook multicreatief voor zijn.

Ook op de verhalensite waarvan ik lid ben, zitten veel mensen die naast het schrijven ook tekenen en/of schilderen en/of muziek maken. Zelf schrijf ik, dans ik en maak ik juwelen, schoonheidsproducten en zepen.

Mijn gedachte werd nog versterkt door Inge die zaterdag meldde dat ze vóór de zilverklei wel eens schilderde en door de reactie van Caroline op mijn post over de zilverkleiworkshop - zij maakt zowel zepen als juwelen in zilverklei.

Nu vroeg ik mij af of jullie dezelfde ervaringen hebben of dat ik gewoon in de verkeerde milieus rondhang.

2 opmerkingen:

www.i-art;biz zei

Dat is inderdaad ook mijn ervaring. De meeste creatieve mensen die ik ken hebben verschillende media waarlangs ze zich uiten. Bij mij was dat tot voor kort in de eerste plaats schrijven (en inderdaad af en toe schilderen en vilten). Maar nu is daar zilver bijgekomen. Tot er iets anders op mijn pad komt.

LilKim8 zei

Dat laatste herken ik: onbewust ben ik ook altijd op zoek naar nieuwe creatieve dingen om mij in uit te leven.