dinsdag 12 mei 2009

Edelsmit Denis Vercammen

Zondag ben ik samen met mijn vriend naar de Markt van Morgen gefietst. Op deze bescheiden markt kon je kennis maken met onbekende ontwerpers. We strandden aan het standje van edelsmit Denis Vercammen, wiens ringen ik vol bewondering heb bestudeerd. Hij maakt zilveren juwelen, zowel voor vrouwen als voor mannen. Ik spotte een leuke ring voor mijn vriend, die het niet kon laten om hem even te passen. Twee minuten later stond ik met het schaamrood op de wangen te praten met de edelsmit himself - dat schaamrood kwam niet uit verlegenheid omwille van het praatje maar omwille van mijn vriend die de ring niet meer uitkreeg!

Terwijl mijn vriend in zweten uitbrak en met al zijn macht de ring probeerde uit te krijgen, leidde hij de aandacht van zichzelf af door de edelsmit te vertellen dat ik de dag voordien een zilverkleiworkshop had gevolgd. En zo kwamen we terecht in een leuk praatje over zijn werkmateriaal en de figuren in zijn juwelen.

De ring hierboven is mijn favoriet uit zijn collectie: ik hou van het matzilver, de breedte en het figuurtje dat mij doet denken aan een ballerina, iets wat volgens Denis Vercammen de meeste mensen in zijn figuren zien. Wat hij zelf eigenlijk in gedachten heeft, heeft hij niet verteld; hij vindt het net interessant dat mensen hun eigen gedachten de vrije loop laten en dat iedereen er iets anders in ziet.

3 opmerkingen:

sofie zei

hahah grappig!!!

www.i-art.biz zei

Die ring is ook één van mijn favorieten uit zijn collectie. Hij stond al eens op het blog 'a ring a day' op www.i-art.biz
Maar ik heb er niet zo'n grappig verhaal bij als jij :-)

LilKim8 zei

Die ring kwam me al bekend voor, denk dat ik hem dan op jouw site heb zien staan.
Op de moment zelf vond ik het niet zo grappig maar achteraf heb ik er toch eens goed mee gelachen :)