zondag 26 april 2009

Le Paris de la Parisienne

Parijs is, na Barcelona, mijn favoriete Europese hoofdstad. Toen ik ze met mijn school bezocht, werd ik helemaal verliefd en toen een goede vriendin een kleine acht jaar geleden er een jaar vertoefde als au pair ben ik haar zeker vijf keer gaan bezoeken en werd de liefde tussen ons alleen maar groter. Dankzij deze bezoekjes leerde ik ook enkele non-toeristische plekjes kennen waarvan ik de adressen voor het grootste deel weer vergeten ben of die, nog erger, niet eens meer bestaan. Als werkende vrouw heb ik minder tijd om de mooie stad te bezoeken maar gelukkig hebben we het internet nog.

Voor iedereen die meer wil weten over het leven als Parisienne, of een tripje naar de Stad van de Liefde heeft gepland en eens wil afstappen van de door het toerisme geëikte paden, moet eens een kijkje nemen op de site Do it in Paris. De site wordt gemaakt door vier Parisiennes die je informatie geven over fashion, lifestyle, beauty, koken en going out in Parijs. De site bestaat nog maar sinds eind maart en wordt wekelijks geüpdate. Je kan er ook praktische informatie vinden voor je trip en adressen opzoeken. Een leuke cityguide dus. En nu ga ik snel die hippe cocktailbar zoeken waar ik acht jaar geleden stiepelzat ben buitengestrompeld!

1 opmerking:

sofie zei

ik heb ook een half jaar in parijs gewoond en het is gewoon een zalige stad! Enkel en alleen al voor de fashionable people te bekijken is het daar super! Love it!