donderdag 30 april 2009

Blijven lachen!

Als nieuwsjunk is het vaak moeilijk om je lach te behouden. De miserie die je dag in, dag uit over je uitgestrooid krijgt, is schrijnend en zeker niet om te lachen. Gelukkig zijn er nog mensen op deze wereld die af en toe een incident uitlichten en er hun cynisch licht over laten schijnen. Eén daarvan is An Nelissen, actrice en comédienne. Zij heeft nu ook een blog waar ze haar maatschappij- en andere irritaties in hapklare, gevatte stukjes proza giet. Geweldig!

Blogs zijn blijkbaar helemaal in bij standupcomedians want ook Nigel Williams blogt tegenwoordig. It can't beat the real thing natuurlijk maar leuk is het in elk geval wel. Is er trouwens íemand die kan geloven dat zagetrees eerste klas, Wendy van 't Gerecht uit Mijn Restaurant, zijn dochter is? Helaas heeft ze zijn podiumprésence en humor niet geërfd.

Terwijl ik dit stukje schrijf, schiet het mij trouwens te binnen dat België (Nederland weet ik eigenlijk niet) véél te weinig vrouwelijke standupcomedians heeft. Buiten An Nelissen en Els de Schepper wil er mij zo direct niemand te binnen schieten. En Els de Schepper is eigenlijk ook meer een theaterartieste dan een standupcomedian. Jammer eigenlijk. Wat ook jammer is, is dat ik dan wel het schrijftalent bezit in onze familie maar dat mijn broer toch nog altijd de plezantste thuis is. Zou humor zich dan toch in mannelijke genen verstoppen?

Geen opmerkingen: