dinsdag 30 december 2008

Nikki's Kapzones


Gisteren ben ik naar de kapper geweest - de tweede keer dit jaar omdat ik mijn haar probeer te laten groeien - en ik ben hélemaal in de wolken met mijn nieuwe kapsel!


Ik ben bij Nikki's Kapzones in Brasschaat geweest. Sinds ik bij Nikki ben geweest voor mijn extensions is ze mijn favoriete kapster hier in Brasschaat. Ze luistert echt naar wat je wil en komt áltijd met goede ideeën die aan je wensen voldoen. Ze is niet bang om een wat "wilder" kapsel voor te stellen en het daadwerkelijk te knippen. Ik ben iemand die gemakkelijk tegen zijn kapster zegt dat ze haar zin mag doen; helaas is dit al vaak teleurstellend geweest maar bij Nikki kom ik altijd tevreden buiten, net omdat ze weet dat ze bij mij geen te brave kapsels moet knippen en het lef heeft om dat te doen.


Mijn enige vereiste was dat mijn haar lang bleef, toch is er een viertal centimeter afgeknipt: de puntjes waren nl. ontzettend droog. Van Nikki en haar zoon heb ik nog enkele tips gekregen om dit in te perken:
  • Dep je haar met je handdoek, droog het zeker niet hardhandig.
  • Was je haar niet te vaak. Je haar zal gezonder zijn als je je haar maar twee à drie keer per week wast. In tussentijd kan je het spoelen met water en eventueel conditioner.
  • Gebruik zo weinig mogelijk warmtebronnen als haardrogers en stijltangen. Wil je deze toch gebruiken, behandel je haar dan eerst met een serum dat je haar beschermt tegen de hitte.
  • Gebruik een serum om je haar te doen glanzen en te beschermen. Nikki zweert bij echte zijde van Biosilk maar Girlstoys van Tigi is een goede tweede.
  • Gebruik je stijltang nooit op nat haar; zo kook je je haar letterlijk, niet echt aangewezen dus.

Geen opmerkingen: