donderdag 4 september 2008

Ben jij hoogbegaafd?

Het staat vandaag nog maar eens in de krant: de mens wordt dommer. Ik verbaas mij daar eerlijk gezegd niet over als je ziet dat kinderen en volwassenen liever - braindead - voor hun televisie hangen dan een boek te lezen. Maar goed, het is niet mijn bedoeling de Heilige Maagd uit te hangen en jullie met de vinger te wijzen.

Ben je benieuwd hoe het met jouw verstand gesteld is? Doe dan eens de pretest van Mensa, die vereniging die hoogbegaafden verzamelt. De pretest geeft een indicatie of je zou slagen in de toelatingstest van Mensa. Ik heb hem net even snel gedaan (zit op het werk, zou eigenlijk andere dingen moeten doen maar daar heb ik geen zin in) en had 19 van de 33 vragen correct beantwoord, wat overeenkomt met minder dan 50% slaagkans in de toelatingstest van Mensa. Zoals ik vroeger tegen mij ma zei bij het rapport: Ik ben iig toch geslaagd :-)

En jij, hoor jij binnenkort bij het selecte clubje dat Mensa heet?

Geen opmerkingen: