woensdag 6 augustus 2008

Stoppen met bijten

Reeds sinds mijn kindertijd ben ik een onvermoeibare nagelbijter met als gevolg dat ik altijd ultrakorte en lelijke nagels heb. Ondanks mijn pogingen om mijn nagels te laten groeien, zit ik nog altijd opgeschept met lelijke stompjes. Gisteren vond ik het welletjes en heb me een speciale anti-bijtnagellak aangeschaft: Bye Bite van Herôme.

Bye Bite is een rooskleurige gel (veel dikker dan nagellak) die je in twee lagen op je nagels moet smeren. Daarna moet je dagelijks een extra laagje smeren. De gel bevat eveneens Vitamine E, die de nagelgroei stimuleert.

Nu is natuurlijk de hoofdvraag: werkt het echt? Wat mij betreft, iets té goed. Telkens ik een vinger aan mijn mond of lippen breng, proef ik na een tijdje een vieze, bittere smaak, wat in ieder geval wel de zin om te bijten wegneemt. So far, so good, dus. Het vervelende is echter dat je dit smaakje ook proeft als je iets aan het eten bent met je handen. Zo heb ik deze morgen mijn appel in de vuilbak gegooid omwille van die bittere smaak die zich blijkbaar overal op vastzet en ik kijk er niet echt naar uit om straks mijn lunchboterhammen op te eten.

Conclusie: deze gel werkt niet alleen tegen het bijten maar is ook nog eens een fantastisch hulpmiddel om de lijn te behouden ;-)

Geen opmerkingen: