donderdag 17 juli 2008

Zelf aan de slag: Solid perfume maken

Ik ben er nog altijd niet uit of ik nu wel of niet een creditcard zal nemen voor het kopen van solid perfumes op Etsy tot ik een ingeving kreeg: waarom zou ik niet zelf een solid perfume maken? Zelf schoonheidsproducten maken, is leuk en doe ik al geruime tijd, dus waarom niet?!

Een rondvraag op Google leert me dat het zelfs helemaal niet moeilijk is om een solid perfume te maken. Het enige wat je nodig hebt, is bijenwas, amandel- of jojobaolie en enkele etherische oliën voor de geur en een potje waarin je de solid perfume wil bewaren.

Je gaat als volgt te werk:
  • Verwarm één eetlepel bijenwas en één eetlepel amandel- of jojobaolie samen au bain marie (breng wat water aan de kook in een pan en plaats een kopje met de was en olie in de pan) Tip : Om de solid perfume "glijbaarder" te maken, kan je een ietsiepietsie vaseline mee verwarmen

  • Zodra de bijenwas gesmolten is, neem je het kopje van het vuur

  • Voeg +- 15 druppels etherische oliën naar eigen keuze toe

  • Roer de etherische oliën goed door het warme mengsel

  • Giet het mengsel in de houder voor de solid perfume

  • Ongeveer 30 minuten later is het mengsel gestold en klaar voor gebruik

Ook leuk: je kan het mengsel in een lege lippenstifthouder gieten, zo kan je de solid perfume gemakkelijk gebruiken.

Nu nog de juiste blends van enkele geuren zoeken, nog wat etherische oliën kopen en ik heb Etsy niet meer nodig!

Geen opmerkingen: