donderdag 17 juli 2008

Vervelende klanten

Iedereen die voor zijn job in aanraking komt met klanten weet het: klanten kunnen oervevelend zijn! Zeker als ze niet krijgen wat ze willen.

Zo had ik ooit, toen ik nog werkte op de hoofdzetel van een bank, een klant aan de lijn die de conversatie begon met mij met mijn voornaam aan te spreken (vind ik niet kunnen: hij kende mij helemaal niet en gezien ik achter de schermen werkte, had hij mij ook nog nooit gezien) om mij twee seconden later te beschuldigen van diefstal omdat de bank zijn geld al een heel weekend zou achterhouden - alsof wij ons daarmee zouden bezig houden. Na vijf minuten tieren en brullen werd ik ineens mevrouw. In zulke situaties ben jij als dienstverlener verplicht je in te houden maar in mijn binnenste heb ik hem de lelijkste dingen toegeslingerd.

Op NotAlwaysRight kan je de meest hilarische, triestige, idiote conversaties vinden tussen dienstverleners en klanten. Dit zijn voorlopig mijn favorieten: Popcorn en Disneyland.

Leuk om te weten dat jij niet de enige bent die met vervelende klanten te maken heeft.

Geen opmerkingen: