maandag 14 juli 2008

Lushproductjes!

Enkele weken geleden heb ik via het forum van Lush enkele productjes besteld in de UK. Vorige week zijn deze eindelijk aangekomen en kon ik ze eindelijk uitproberen. Hier mijn bevindingen over enkele producten:
  • Buffy, the backside slayer: Ik heb hiervan een proefje gekregen en na twee keer gebruiken ben ik er helemaal weg van! Het lijkt alsof je je billen staat te scrubben op het strand, het lijkt echt alsof er zand in dat blokje zit. De laag die achterblijft op je billen, is precies goed: ietwat vettig (dus hydraterend) maar trekt toch snel in. Mijn billetjes zijn heerlijk zacht nu, perfect! En mijn vriend kan er ook niet afblijven.

  • Big: Ik vind alles geweldig aan deze shampoo: de structuur, dat zeezout, de lekkere geur van zon, zee, strand, het schuim dat hij geeft en het volume en de zachtheid van mijn haar achteraf. Bovendien zorgt hij ervoor dat mijn haar niet zo snel vet wordt. Zalig spul!

  • Retread: Donderdag voor het eerst gebruikt en enkele minuten laten inwerken. Na tien jaar verven was mijn haar daar wel aan toe. De geur vind ik super! Ruikt naar BIG, zon, zee en strand. Heb er heel de avond aan liggen ruiken en de dag erna betrapte ik me ook geregeld met een lok tegen mijn neus. Bij het uitspoelen voelde mijn haar al direct glad en zacht en ook nu is het nog lekker zacht en helemaal niet pluizig. Miss niet zo geschikt om elke dag te gebruiken maar wekelijks een maskertje hiermee is mijn doelstelling.

  • Ultra Light Face Protector: Ik heb deze crème genomen omdat er een beschermingsfactor inzit en dat vind ik wel een must voor mijn dagcrème (helaas is er maar één crème mét spf). Vrijdagochtend niet te veel op mijn gezicht gesmeerd en drie uur later had ik het idee dat hij nog niet zo goed is ingetrokken als ik zou willen, miss ligt dat aan mijn onzuivere huid. Nou ja, dan maar wat minder smeren.

  • Herbalism: De geur was wel ff schrikken, zo zurig. Ik denk dat die afkomstig is van de rozenolie en laat ik daar nu net een hekel aan hebben. Wat de werking betreft denk ik dat het een ideaal product is voor mijn onzuivere huid (die ik op mijn 27ste zelfs nog heb ). De scrub is niet te sterk, perfect voor dagelijks gebruik. Mijn poriën lijken al ietwat verminderd. Ik gebruik Herbalism 's avonds even als maskertje, door de kaolin is hij daarvoor perfect, en het geeft me een zacht huidje. En de meeëters op mijn neus zijn ook "schoon" (nog wel puntjes zichtbaar maar ze zien er "leeg" uit ipv zwart). Na enkele dagen kan ik natuurlijk nog niet veel zeggen maar tot hiertoe ben ik tevreden. Ik vind het iig wel een beter product dan Angels On Bareskin, voor mijn onzuivere huid toch. Wel niet aangeraden om te gebruiken in de buurt van je nieuwe lover, die lichtgevende groene gloed die je krijgt terwijl je Herbalism gebruikt, is niet bepaald aantrekkelijk.

  • Jungle: Een solid conditioner. Moeilijk uit te smeren, ik moet nog wat experimenteren wat voor mij de gemakkelijkste manier is om het product te gebruiken. Het geeft me wel zacht en glad haar en laat een lekkere geur achter.

  • Coolaulin: Lekkere kokos in je haar voor het ultieme paradijsgevoel. Het maakt mijn haar zacht en glad maar ik ben er niet door overweldigd. Een gewone conditioner.
Het leuke aan heel de zaak is dat ik goedkoper uitkwam dan als ik naar de winkel was gegaan. Zelfs met de verzendingskosten van Nederland naar België en dankzij een kortingsbon van 10% die één van de medebestellers had, heb ik mezelf maar liefst 14€ bespaard!

Ondertussen ben ik al aan het uitkijken naar een nieuw bezoekje aan de winkel want heb weer een paar dingen op mijn wishlist staan:
  • Buffy: Na het proefje komt natuurlijk een volledige bar! Kwestie van volgend jaar te kunnen pronken op het strand.
  • MirrorMirror: Een crème voor een strakke nek en decolleté. Yes please :-)

  • Ocean Salt: Een scrub van zeezout, wie kan daar nu nee tegen zeggen?
Meer info over de producten vind je in de online shop.