dinsdag 15 juli 2008

Etsy: Handgemaakte spullen kopen en verkopen

Etsy is een website waar je je handgemaakte spullen kan aanbieden om te verkopen en waar je handgemaakte spullen van iemand kan kopen; een soort E-bay dus. Je vindt er echt vanalles: van juwelen over glasversieringen tot meubelen. In de eerste plaats was het mijn bedoeling hier mijn handgemaakte kralenjuwelen aan te bieden maar wegens tijdgebrek besteed ik hier te weinig tijd aan en is het er nog niet van gekomen.

Nu was ik deze week op zoek naar een solid perfume - ik zit nl. met een parfumallergie: als ik parfum / eau de toilette verstuif, loop ik heel de dag te niezen en nu wil ik eens proberen of ik dat met een solid perfume (parfum in vaste vorm dus) ook heb - en zo ontdekte ik dat Etsy ook shops met bad- en beautyspullen heeft. En niet eentje maar een hele hoop! Ik heb me gisteren enkele uurtjes vergapen aan al die lekkere beautyspulletjes en heb uiteindelijk twee shops gekozen waar ik solid perfume, bodymist en parfumstaaltjes wil kopen:
  • YouStinkSoap: deze verkoper heeft niet heel veel keuze in geuren maar ik vind de verpakkingen zo leuk, net als de prijs, dat ik hem wel een kans wil geven. Daarna zijn de verzendkosten praktisch verwaarloosbaar; een extra pluspunt.
  • FlameWorks: de verpakkingen van deze verkoper vind ik niet zo geslaagd maar gosh, wat een oneindige keuze aan geuren! Van vanille over kokosnoot tot Flowerbomb van Victor&Rolf; ik wil, ik wil, ik wil! (Mijn portefeuille niet zo maar who cares?! :-)) Ook zitten er veel (nagemaakte) geurtjes van Lush tussen.

Je kan op Etsy betalen met Paypal, Visa en Mastercard. Afhankelijk van de verkoper worden er ook overschrijvingen aanvaard maar ik geloof dat er aan internationale overschrijvingen buiten Europa kosten zijn verbonden. Gelukkig zijn er nog betaalmogelijkheden genoeg ;-)

Hebben jullie nog een leuke (beauty)shop gespot op Etsy?

Geen opmerkingen: