donderdag 5 juni 2008

Beautyshoppen in Antwerpen

Vorig weekend ben ik in Antwerpen wat cosmetica gaan inkopen. Mijn vriend liep wat verloren achter me aan en ik kwam zo blij als een kind terug thuis :-)

Een paar posts terug heb ik over Cosmeticary gesproken en eindelijk had ik de kans om hun winkel in de Gaanderij aan de Huidevettersstraat te bezoeken. Het is een steriele winkel die het indruk geeft van een apotheek. De cosmeticaspulletjes staan uitgestald in hoge rekken en ik werd bediend door een heel vriendelijke, Waalse man die Nederlands sprak met een heel schattig accent. Ik heb Microdermabrasion in a Jar van Dr. Brandt gekocht voor mijn vriend en mezelf en mezelf een nieuwe Lip Venom (met roze glinstering) kado gedaan. Totale kostenplaatje: 93€ *slik* Maar het is elke euro waard: de microdermabrasie is heerlijk zacht met een citroengeurtje en de lipgloss kende ik al en ben ik nog altijd tevreden van. Ik kreeg nog enkele staaltjes mee en een scheutje ModelCo-crème van Glossed, zodat ik heel de dag naar zon, zee en strand rook; binnenkort ga ik terug voor een hele pot van dat spul!

Daarna zetten we koers naar de De Keyserlei want sinds twee maanden bevindt zich daar een nieuwe Lush. Ik heb Lush leren kennen via Beautygloss en had de producten al bekeken en gekeurd op de site toen ik ontdekte dat er dus een winkel in Antwerpen is. Lush maakt (h)eerlijke verzorgingsproducten met natuurlijke ingrediënten. Ik heb mezelf twee shampoobars (shampoo in een blok, zoals je hiernaast kan zien, zodat je geen flessen meer hoeft te gebruiken) gekocht en een potje Angels On Bareskin, een reiniger voor het gezicht met veel etherische oliën en amandelen als scrubdeeltjes. Bij de aankoop van de twee shampoobars kreeg ik een tinnen blikje kado waarin je de bars kan bewaren en zo gemakkelijk kan gebruiken. Hier draaide het prijskaartje gelukkig iets goedkoper uit en de producten zijn allemaal heel gemakkelijk in gebruik; ik denk dat ik hierna enkel nog bij Lush wil shoppen voor mijn verzorging (en bij Cosmeticary als er nog eens een bonus uit de lucht komt gevallen ;-)). Eenmaal terug op het werk heb ik de site van Lush nog eens uitgespit en een hele wishlist opgesteld:

  • Herbalism: een ontgiftende en zuiverende reiniger om de vette huid onder controle te houden. Dit is geen gelreiniger maar meer een kleiachtige reiniger waarvan je een beetje in je handpalm vermengt met water om daarna je gezicht ermee te wassen. Ik heb deze keer Angels on Bareskin (reiniger op basis van lavendelolie en kaolin (= klei) naar een Middeleeuws recept) omdat ik daar zoveel goede recensies had over gelezen. En idd, het is een fijne reiniger, je moet wel even wennen aan de andere manier van je gezicht wassen maar daarna wil je niets anders meer. Volgende keer probeer ik deze Herbalism omwille van mijn vette huid.

  • Ultra Light Face Protector: een vochtinbrengende gezichtscrème, de enige crème mét zonnefactor. De mijne is bijna op, dus wil ik deze eens uitproberen.

  • Seanik: shampoobar met zeewier en de geur van een exotisch strand; mmmmm! Dichter bij een strandvakantie zal ik dit jaar niet komen.

  • Big: van deze vloeibare shampoo heb ik een staaltje meegekregen en die móet ik gewoonweg hebben. De shampoo bestaat voor 50% uit zeezout en ruikt heerlijk naar margarita. Lush belooft zacht, glanzend en volumnieus haar en maakt deze belofte ook waar. Hoewel je deze shampoo maar één keer per week mag gebruiken wegens de uitdrogende werking van het product heb ik het staaltje in minder dan een week opgemaakt. Telkens ik de shampoo had gebruikt, kon ik niet van mijn haar blijven en wilde ik er constant aan ruiken. Als je dit samen met ModelCo van Cosmeticary gebruikt, ruik je heel de dag naar een dagje strand; zalig!

  • Retread: zeewier, yoghurt, meloen en jojobaolie zorgen ervoor dat je haar weer helemaal in conditie komt na het vele föhnen, kleuren en stylen. Dat kan mijn haar wel gebruiken na tien jaar verven.

  • Coolaulin: een conditioner met kokosolie. I just love cocos! Dus deze kan ik echt niet laten staan. Is goed voor gekleurd haar; twee vliegen in één klap dus!
  • Jungle: Een conditioner in barvorm die - rarara - naar de jungle ruikt en je haar dikker, soepeler, gladder en gemakkelijk in model te brengen maakt.

  • Sea Vegetable: oceaankleurige zeep met zeewier en een korstlaag zeezout om te scrubben. Heb ik al gezegd dat ik dit jaar niet op vakantie ga maar toch absoluut het effect van een dagje strand wil nabootsen? Deze zeep zou zelfs mijn meest regenachtige dagen kunnen opfleuren.

Ik kan al niet meer wachten om terug te gaan!

Wil je meer weten over de producten van Lush, kijk dan eens op hun site en op hun forum waar je recencies van gebruikers kan vinden.

Tip: In UK zijn de producten van Lush een heel pak goedkoper dan in België en Nederland. Via het forum van Lush worden er geregeld groupsorders georganiseerd waarbij je met enkele medeforumgangers samen besteld. Lekker handig: de verzendkosten worden gedeeld en je hoeft de bestelling niet zelf te regelen. Zelfs mét verzendingskosten doe je in UK goede zaakjes!

Geen opmerkingen: